Alla inlägg den 28 maj 2007

Av Anders - 28 maj 2007 17:36

Ja då vare dags för att vis pic of PPP de fick bli en bild på mig. Jupp egocentrisk som fan. Men den var rolig. Jag skratta när jag såg den :) Sen att jag hade en snygg bringa på kortet gjorde ju inget ;)


Tata

Av Anders - 28 maj 2007 13:19

Gick till skolan tidigt kring nio. 3-4 timmar senare är jag klar! Fyfan vad effektiv jag kan vara! Tänk om jag kunde utnyttja detta i vanliga fall också! Nobelpris nästa eller något sådant då men är man lat så är man. Kanske är min sista tenta någonsin eller iaf på jättelänge.


Får se hur jobbsituationen löser sig efter sommaren men verkar lovande om jag får jobbet jag vill ha i sommar. Lite jobbigt att de hänger på en tråd men jaja inte gråta blod för detta.


Ikväll är det derby på vallen. Brage möter Sandviken blir stor seger ikväll med 3-0...hehe eller kanske 1-0 spelar ingen roll Brage vinner iaf


Proffesorns Flashback


+ Idag är det Azerbajdzjans nationaldag

+ Idag är det Etiopiens nationaldag


+ 585 f.Kr - En solförmörkelse inträffar, enligt historien förutspådd av Thales från Miletos. Detta är ett av kardinaldatumen som andra datum i historien kan beräknas ifrån.


+ 1164 - I slaget vid Ladoga besegras en svensk styrka av Novgorodska trupper.


+ 1588 - Spanska armadan, under ledning av hertig Medina Sidonia, avseglar från Lissabon för att invadera England; flottan på 130 fartyg var den största någonsin.


+ 1810 - Tronföljaren Karl August dör oväntat på Kvidinge hed i Skåne.


+ 1853 - Föds Carl Larsson, svensk konstnär.


+ 1908 - Föds Ian Fleming, brittisk författare, James Bonds skapare.


+ 1937 - Golden Gate-bron i San Francisco, Kalifornien, USA öppnas för trafik.


+ 1945 - William Joyce alias Lord Haw-Haw infångas. Han ställs senare inför rätta för förräderi för sina engelskspråkiga radiosändningar i tysk radio. Han avrättas i januari 1946.


+ 1962 - Riksdagen antar en lag som förbjuder piratradiosändningar


+ 1968 - Föds Kylie Minogue, australisk popsångerska.


+ 1987 - Mathias Rust landar sin Cessna på Röda torget i Moskva.


+ 1988 - Rymmer Ioan Ursut från Norrköpingsanstalten med hjälp av en pistol tillverkad av trä.


+ 1999 - Polismorden i Malexander


+ 2007 - Proffesorn gör klart hemtentan på kort tid :)


Tata

Ovido - Quiz & Flashcards