Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Anders - 6 maj 2007 08:22

Jag hitta en fest igår, dock var de i sista sekund. Väl utä dansa jag som en liten tok. Ja de var väl som vanligt när jag är utä.


Idag ska jag åka till MH, imörö blir tandläkarbesök och sen ska jag jobbe nästa vecka också.


Proffesorns Flashback


+ 1527 - Sacco di Roma, Roms skövling inleds och varar en vecka.


+ 1680 - Gifter sig Karl XI och Ulrika Elenora


+ 1840 - Världens första frimärke, One Penny Black, utkommer i Storbritannien.


+ 1856 - Föds Sigmund Freud


+ 1889 - Eiffeltornet öppnas för allmänheten.


+ 1904 - Föds Harry Martinson, författare, nobelpristagare i litteratur 1974.


+ 1937 - Hindenburgkatastrofen i Lakehurst, New Jersey, USA.


+ 1942 - De sista kvarvarande amerikanska styrkorna på Corregidor i Filippinerna kapitulerar till de japanska styrkorna.


+ 1960 - Prinsessan Margaret av Storbritannien gifter sig med Anthony Armstrong-Jones (Lord Snowdon).


+ 1987 - Riksdagen beslutar införa hjärndödsbegreppet.


+ 1994 - Kanaltunneln under Engelska kanalen invigs.


+ 2007 - Proffesorn drar te MH


Tata

Ovido - Quiz & Flashcards