Alla inlägg den 23 maj 2007

Av Anders - 23 maj 2007 16:31

Idag fick jag reda på att jag får jobba torsdag och fredag också men de antog jag redan när jag fick reda på att jag skulle jobba igår och idag.


Nu börjar jag längta rätt ordentligt till ppp...Isen är på kylning ölen på ingång och humöret på topp. Vad kan gå snett? Regn kanske? äää lite regn stoppar inte mig!


Proffesorns Flashback 


+ 1430 - Jeanne d’Arc tillfångatas av Burgunderna, som, säljer henne till England.


+ 1555 - Giovanni Pietro Carafa väljs till påve och tar namnet Paulus IV.


+ 1576 - Tycho Brahe får ön Ven i gåva av den danske kungen för att bygga observatoriet Uraniborg.


+ 1788 - South Carolina blir den 8:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.


+ 1906 - Dör Henrik Ibsen, norsk dramatiker.


+ 1915 - Italiens inträde i första världskriget.


+ 1945 - Heinrich Himmler Reichsführer SS begår självmord i brittisk fångenskap.


+ 1945 - Albert Speer arresteras av allierade trupper i Flensburg.



+ 1949 - Förbundsrepubliken Tyskland utropas.


+ 1951 - Mjölkförpackningen Tetra Pak presenteras.


+ 1958 - Föds Drew Carey, amerikansk skådespelare


+ 1962 - Riksdagen beslutar att införa nioårig grundskola


+ 1995 - Sun Microsystems presenterar Java (programspråk).


+ 1996 - Göran Kropp når toppen av Mount Everest utan syrgas och bärare.


+ 2002 - Eurovisionsschlagerfestivalen hålls i Tallinn, Estland. Lettland segrar.


+ 2007 - Proffesorn jobbar vidare :) 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards