Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Anders - 3 maj 2007 14:11

Var ett tag sen jag hade någon "Pic Of The Night" och denna gång är de från valborg. De blev ett kort där alla eller ja nästan alla verkar fatta att vi ska skrika och se arga ut på kortet.


Tata

Av Anders - 3 maj 2007 10:11

Ville bara lägga upp min nuvarande MSN-bild. De är på mina vackra ögon.


Titta å Njut!!! ;) Å Nej Jag är inte Egocentrisk ;)




Av Anders - 3 maj 2007 10:00

Idag är det torsdag å de är ingen kår känns konstigt. Ska nog på bio inatt om inte jag minns fel. Har nått å göra iaf.  Annars har jag inget att göra idag. Ska nog kanske ta mig en vända te skolan och läsa lite i en bok om jag nu örk de.

 

Proffesorns Flashback


+ Idag är det Polens nationaldag.


+ Idag är det Aposteln Filippos helgondag.


+ Idag är det Aposteln Jakob den yngres helgondag.


+1494 - Christofer Columbus anlöper Jamaica och kallar ön St Jago.


+ 1720 - Fredrik I kröns till Sveriges kung.


+ 1747 - Slaget vid Kap Finisterre, då britterna med 16 skepp besegrar en fransk flotta på 38 skepp.


+ 1808 - Fästningen Sveaborg kapitulerar till den ryska hären.


+1826 - Föds Karl XV, svensk och norsk kung (d. 1872).


+ 1860 - Karl XV kröns till svensk kung.


+ 1945 - Wernher von Braun och 120 av hans medarbetare kapitulerar till amerikanska trupper.


+ 1965 - Kommunikationssatelliten Early Bird tas i drift.


+ 1978 - Gary Thuerk skickar det första spam-meddelandet


+ 1987 - Sverige blir världsmästare i ishockey.


+ 1999 - Oklahoma i södra USA drabbas av ett av de största utbrotten av tornados (tromber) genom tiderna, med 76 stycken till antalet, varav en med den hittills högsta uppmätta vindhastigheten 135 m/s. 47 människor mister livet, 900 skadas, och enorma materiella skador uppstår.

+ 2007- Proffesorn planerar att plugga :)


Idag fyller det nya stjärnskottet Marie Lindberg 32 år. GRATTIS!


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards