Alla inlägg den 7 maj 2007

Av Anders - 7 maj 2007 15:12

Då har man varit till tandläkaren varför känns de som jobbar där som moraltanter/gubbar. Jag menar nu inte att de är det utan de vill ju en väl men man känner fortfarande att de fungerar som det. Idag fick jag reda på att jag hade två hål som behövde lagas. Båda fanns där förra året, ena har funnits där se typ stenåldern. De roliga var att hennes kommentar var ja det är ju lika stort som förra året. Varför behövs den lagas i år och inte förra året? Skillnad på vilken person man kommer till. Hade ju en annan förra året. Lagningen sker i början av jun...puh har inte pengar just nu så de är bra då har jag fått lön även om den är liten.


Tufft i år var att de hade digitaliserat röntgen, jag kände för att sitta å leka med deras dator hihi...såg ut som värsta rymdprogrammet när hon satt å kolla på tänderna. Tufft vare iaf!  Å jo de krävs lite för att imponera å mig :)


Proffesorns Flashback


+ 1342 - Pierre Roger blir påve med namnet Clemens VI.


+ 1697 - Slottet Tre Kronor, det dåvarande kungliga slottet i Stockholm, brinner ner.


+ 1902 - Vulkanen Soufriere på St Vincent har ett utbrott, som förorsakar mer än 2 000 dödsoffer.


+ 1915 - Passagerarfartyget Lusitania sänks av en tysk ubåt söder om Irland. 1198 personer omkommer.


+ 1918 - Ett fredsavtal sluts mellan Rumänien och centralmakterna.


+ 1921 - Sveriges riksdag avskaffar dödstraffet från och med 30 juni 1921 i den civila strafflagen.


+ 1945 - En officiell tysk kapitulationsceremoni med samtliga allierade hålls i Reims. Alfred Jodl, generalstabschef undertecknar ovillkorlig kapitulation.


+ 1946 - Företaget Sony grundas i Tokyo.


+ 1954 - Fransmännen förlorar slaget vid Dien Bien Phu.


+ 2005 - EFS ungdomsorganisation Salt bildas.


+ 2007 - Proffesorn besöker tandläkaren och har två hål


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards