Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Anders - 18 maj 2007 21:00

Idag jobbade jag. Sen kom jag hem till mina föräldrar å jag höll på att få spasmer där. Usch sånt gnatande om småsaker som man visste inte hut! Så jag bestämde mig när min bror skulle till borlänge å festa att leka fyllechaffis så jag kan stanna här en natt. Jihiii!


Proffesorns Flashback


+ 1284 - Magnus Ladulås ger stadsprivilegier till Jönköping.

+ 1643 - Slaget vid Rocroi, där franska trupper vinner en förintande seger över en spansk här.


+ 1804 - Franska senaten utropar Napoleon som kejsare.


+ 1808 - Uppror mot Napoleons trupper i Madrid


+ 1848 - Frankfurtparlamentet, med uppgift att lösa den tyska enhetsfrågan, börjar sitt sammanträde.


+ 1927  - utspelade sig en skolmassaker i en skola i Bath, Michigan, USA, där 45 personer dödades.


+ 1944 - Belägringen av Leningrad avbryts.


+ 1980 - Vulkanen Mount St Helens får ett utbrott.


+ 1991 - Somaliland utropar sig som en självständig stat.


+ 2007 - Proffesorn Leker fyllechaffis. (han är inte full utan skjutsar fulla människor) 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards