Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Anders - 2 maj 2007 17:10

Måste bara skriva nått jag hörde på stan, de handla om att få de rätta kontakterna. Men jag kanske har snuskig fantasi men de låter inte som de iaf...bedöm själva


"Nu har jag fått in fingret i rätt ställe"


Tata 

Av Anders - 2 maj 2007 08:48

Idag är det dags att gå tillbaka till de vanliga :) Jag tycker om de vanliga :) De vanliga är bra :) De vanliga vet man vad de är :)


Chefen ringde å sa att jag får jobba nästa vecka trevligt trevligt. De pengarna behöver jag i Juni jihiiiiiii...Boka om tandläkar tid (för er som ville veta det).


Ska å handla in mjölk börjar inse att den snart är slut. Vill bli bjuden på mat utav någon också men ingen vill väl bjuda mig (som vanligt)


Proffesorns Flashback 


+ 1442 - Kristofers landslag, en revision av Magnus Erikssons landslag, stadfästs av den svenske kungen Kristofer av Bayern.


+ 1754 - En våldsam brand lägger nästan hela Hedemora stad i ruiner.


+ 1813 - Slaget vid Lützen mellan en fransk och en rysk-preussisk armé.


+ 1815 - Napoleonkrigen: slaget vid Tolentino.


+ 1903 - Föds Bing Crosby, amerikansk sångare och skådespelare.


+ 1929 - Den första svenska ljudfilmen har premiär.


+ 1945 – Sovjetiska trupper meddelar att man intagit Berlin.


+ 1969 - Queen Elizabeth 2 inleder sin jungfruresa.


+ 1975 - Föds David Beckham, brittisk fotbollsspelare.


+ 1980 - Storkonflikten 1980: stridsåtgärderna på den privata sidan utlöses.


+ 1982 - Falklandskriget: En brittisk ubåt sänker den argentinska kryssaren General Belgrano.


+ 1983 - Stig Malm efterträder Gunnar Nilsson som ordförande för LO.


+ 1992 - EES-avtalet undertecknas i den portugisiska staden Porto mellan å ena sidan EU och å andra sidan EFTA-länderna.


+ 1997 - Tony Blair blir premiärminister i Storbritannien.


+ 1998 - Europeiska Unionen beslutar införa euro som gemensam valuta.


+ 2003 - Den sista delen av Jugoslavien blir upplöst och Statsunionen Serbien och Montenegro utropas som ny stat.


+ 2004 - Martín Torrijos väljs till president i Panama.


+ 2007 - Allt blir som vanligt för Proffesorn :)


Idag fyller stavhopperskan Kirsten Belin 26 år. Hon är född i Borlänge, Innehar svenska rekordet utomhus på 4.51 Alla vi i Borlänge (iaf jag) säger, GRATTIS!


Som vanligt säger jag Tata!

Ovido - Quiz & Flashcards