Alla inlägg under oktober 2006

Av Anders - 24 oktober 2006 16:25

Igårkväll åkte jag hem till mitt kära MH. Skulle jobba idag. De var väl en rätt bra dag på jobbet. Alldeles lagomt mycket att göra.Kommer nog åka upp till Blg imörö ska passa på att passera systemet för att bunkra upp mit Malt, humle, gäst och vatten förråd.Idag hittade jag äntligen tekniken för att kunna snurra en penna två varv runt tummen. Tog sin lilla tid, nu gäller de bara att lära sig det! Men glader är jag!Idag är det Zambias nationaldag och även FN-dagen som är en flaggdag här i Sverige. Ta fram den Svenska flaggan å vifta med den heoriskt. Jag tycker också ni ska passa på att äta nått gått till ära för FN.Nej nu är de väl säkert snart fika här i huset.Dagens citat som är taget från spelkvällen i fredags.Anders gissar på fråga om vilket språk nått ord kommer ifrån, Anders gissar samarin.Elin svarar å titta där har vi samarin. Sen pratade alla med samarinerna under kvällen ;)Roger ut!

Av Anders - 23 oktober 2006 11:46

Igår titta jag på film med min lilla sockerkaka. Annars hände det nog inte så mycket igår mer än att jag var sur på mig att jag gick ut i lördags.Hejsan hoppsan kl 9 imorse ringde det. De var folk från jobbet som undra om jag kunde jobba, SJälvklart sa jag utan att tänka mig för. Har ju grupparbete att göra i veckan. Jaja de får lösa sig efter hand. Nu ska jag käka lite frukost sen blire lunch direkt efter det.För exakt 5 år sedan lanserades Ipoden---------------------------------Här följer nu mit senaste mästerverk jag kallar den "Vara" ;)"Att vara eller icke vara en vara de är frågan!Vad var denna vara innan den var en vara?Var den kanske bara en klump var?Eller var denna vara bara i Vara?Om denna vara bara var i Vara?Var varan så skör att de bara var så?Eller skar sig denna vara så de bildades var?Varför skar sig varan?Ville varan vara en annan vara?Kanske en vara där knivar var?Stackars lilla vara i VaraNu är det inte mycket var kvar utav varanutan bara en skorv som flyttat till Varberg!"Extrem vackert om jag får säga de själv ;)---------------------------------

Av Anders - 22 oktober 2006 11:17

Min lilla sockerkaka är kanske lite väl närgången

Av Anders - 22 oktober 2006 10:32

Var ut igår, kändes rätt värdelöst. Som tur var Mr PH ute som såg till att jag hade en duglig kväll iaf. Jag hade roligare i kön in till S2 än på S2.Folk underskattar kåren!!!Förfesten däremot var rolig, Tyvärr var jag lite trött så jag var väl inte allt för social. Å varöfr får alla för sig att prata seriösa saker när de är berusade! Jag klarar inte av de, kan man inte säga de när man är nykter ska man inte säga de alls!Idag är det den 22 oktober, detta datum 1962 inleddes kubakrisen.Nej nu är de frukost sen är det dags att börja ta hand om kårbilderna från torsdagen

Av Anders - 21 oktober 2006 17:50

Smaken är inte alls delad som baken utan mera som en stor slät julskinka plaskande runt i sitt entydiga spad.

Av Anders - 21 oktober 2006 11:15

Igår var de spelkväll på kåren, själv var man grym på RISK. De råka bli lite sent var hemma ca kl 3 på natten. Min kära lilla sockerkaka försökte ringa å väcka mig när klockan var strax efter kl 2 men de gick inge bra eftersom jag fortfarande var vaken. HAHA!Ikväll är de fest! Blir de kul? Blir de utgång för mig? De är frågor ja ställer mig!Å nu till veckans stryktips. Börja med höger arm, vänster arm, rygg, mage och till sist bröstkorg. Å akta knapparna om de är en skjorta! Å man får apsolut inte mangla skjortan!Idag skulle Micke "Svullo" Dubios fyllt 47 år om han levt. Frukost å Lunch nu!

Av Anders - 20 oktober 2006 15:26

Igår hade jag apkul på kåren. Jag sprang å virra omkring å vet inte vem jag pratade med, kommer ihåg Peter Jones, Annika å PH tror även att jag pratade med Anna.Jag bjöd PH på en Proffesorn de borde köra de som kvällens drink nån kväll...måste tjata te mig de. MIN drink ska bli större än störst HAHAHA!Ikväll är de spelkväll på kåren ska dit å spela skjortan av folk. Jag vill ha åtminstone två skjorter med mig hem, gärna från kvinnliga deltagare ;)Fick klagomål här för nån dag sen att jag använde uttryck "ap" väldigt mycket, så som apbra, apkasst å aproligt! å till dig säger jag bara! FINNS INGE ORD SOM BESKRIVER BÄTTRE VAD MAN KÄNNER!Nu till idag fast förr:1973 - Sydney Opera House, Operahuset i Sydney, Australien invigs. En av världens mest berömda byggnaderSvenska simmaren Stefan Nystrand fyller 25 år idag. Grattis!

Av Anders - 19 oktober 2006 11:07

Igår fick jag leka lärare, tyvärr kunde jag inte hjälpa Jennie tillräckligt mycket även om hon tycker de. Förutom Jennie var de Gagnef, Gammeln0llan å Sigtuna som fick hjälp utav Mästaren ;). Som tack för hjälpen fick jag en kopp kaffe utav sigtuna å pankakor utav gammeln0llan, Mumma!Idag vaknade jag så här blajigt sent igen så nu kommer jag få spasmer i benen, kanske är bra me tanke på att de är kåren ikväll då kanske man kan skutta runt om kring på dansgolvet. Å på Tal om skutta runt omkring så är det bara 66 dagar kvar till Jul, trevligt!Idag 1975 föddes Lars Winnerbäck å idag 1980 föddes simmerskan Anna-Karin Kammerling. Hon är Hubba Hubba!

Ovido - Quiz & Flashcards