Alla inlägg under juni 2008

Bah

Av Anders - 16 juni 2008 08:47

Då vare jobb jobb å jobb igen då. Har inte haft så mycket ledigt men lite har de väl blitt. 7 pass sen så äre peace and löööve för hela slanten!


Å på tal om peace and lööve ska ni nu få höra på Sugarplum fairy

Av Anders - 15 juni 2008 13:55

TV4

Av Anders - 14 juni 2008 10:48

Ja då var vi där igen då. Såg på Holland - Frankrike igår. Vilket Holland vann med 4-1 å alla tyckte att Holland spela så grymt bra. De spela bra tills 1-0. Sen hade de tur med domsluten och individuellt skickliga spelare. För Frankrike var det bättre laget i stort sett hela matchen. Sen när holländarna fick in 3-1 målet tog de över matchen igen. Å de var väl inte så konstigt för de var ju spiken i kistan. Ibland undrar jag om jag är den enda som ser på matchen.


Sen de där på TV4 de vänder fan kappan efter vinden i ena stunden säger de att laget spelar bra sen bara för att de laget har en dålig period så säger de att de inte har lyckats på hela matchen "få upp sitt försvar"(eller nå dyligt). Vafan skärpning TV4. De som sköter sig där på TV4 är Ola och en till (Jihde få väl precis godkänt). Sen har vi de som sitter i soffan å Bojan är alltid skön att lyssna på även om han är en utav sveriges mest överskattade fotbollspelare.


Kram mina cyniska vänner ;) 

0-0

Av Anders - 13 juni 2008 09:00

Matchen på vallen slutade 0-0. Å det var ett riktigt sömnpiller. Kort om matchen. Vasalund hade nog mest boll men skapade aldrig någon riktig farlig målchans. Brage skapade 2 farliga lägen och en straff alla med avslutare Johan Eklund som bommade alla tre. Första utav de lägena är väl den man kan acceptera att han missa. De andra ska bara sitta!


Men spelmässigt så var det nog ett rättvist resultat men detta kommer inte gå till historien som den roligaste matchen på Vallen.


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 12 juni 2008 16:21

Glömde klanka ner lite på Patrik Ekwall när sverige mötte grekland. Nu var det inte bara han utan hela tv4 som jag tyckte var rätt kassa under den matchen. Tyvärr har dock Ekwall en förmåga att fasna i min skalle även fast jag inte tycker om honom. Avskyr honom som kommentator. De första å enda som jag kommer ihåg han sa var följande (ungefär). "Ursäkta, jag måste bara få flika in lite, måste få berätta att Lagerbäck har kostym på sig idag". Min kommentar till det blir. "VEM FAN BRYR SIG!!!". 


Han får ha på sig vafan han vill. Om han hade kommit dit naken eller i en superman dräkt eller dyligt då hade jag fattat om de kommenterat det men inte nu! 


Idag äre vallen som gäller. Går in gratis som student men eftersom  jag vill gynna Brage tänkte jag betala. Men denna gång var det gratis för alla tunabyggen gäster. Å då antar jag att tunabyggen ger pengar för varje som kommer dit via dom så då går jag in gratis med på så vis istället. :DDD 


Kram mina cyniska vänner ;) 

2-0

Av Anders - 11 juni 2008 10:03

Ja då vann sverige med 2-0 igår. Ett riktigt snyggt mål av zlatan å ett kämpa mål av petter. Tyckte sverige gjorde en bra match. Väntade ut grekerna som var totalt värdelösa. Vilket jag har sagt länge att grekerna är överskattade i år.


Möter spanien nästa gång som spelade bra offensivt mot ryssland däremot tyckte jag att de inte var så bra defensivt var i princip bara rysslands oförmåga att göra mål som gjorde att matchen inte var jämnare. Bäst i EM efter en omgång, HOLLAND! Sämst, GREKLAND!


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 10 juni 2008 09:23

Och den hjälten det är ju jag. Eller kanske inte men drömde mig bort i hemfärden i bilen att jag åkte där helt okrossbar. Jag dundrade fram på 110-vägen i 112...Fort gick det, det hör ni väl. Sen byttes låt å då var jag inne i någon annan tanke.


På tal om låtar så blir jag å tänka på peace and love å då är det dags igen för dagens band som är Miss Li med låten Oh boy (törstig blev jag nu) 

Av Anders - 9 juni 2008 10:25

Satt å kolla lite på ett korsord. Orka dock inte lösa det. Då i mitt tittande så kom jag på följande "tänk om man skulle lösa allting helt fel men så att det endå blev rätt". Det är vad jag kallar för svårt. Då skulle fan jag skicka in det ändå för att visa dem hur jävla duttig jag var som lyckades lösa alla ord fel men ändå få det att stämma...Härmed utmanar jag alla där ute att försöka lyckas med detta :)


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards