Alla inlägg under mars 2008

Av Anders - 5 mars 2008 12:11

Jag är så glader idager. Gladare än i vanliga fall. Å jo jag vet att jag skriver det väldigt ofta. Men det är väl för att jag är gladare än i vanliga fall väldigt ofta då. Men då kanske gladare innebär som i vanliga fall så vi säger att idag är jag lika glad som i vanliga fall. BÄTTRE SÅ!


Ni får lyssna på en låt som skriker ut min glädje. Gud vad jag skulle vilja kunna steppa :)





Av Anders - 4 mars 2008 07:44

Jag känner mig som en dumdum kula denna vecka. Jag åker fram å tillbaka, höger å vänster hela tiden. Får aldrig vara på samma ställe. Jag styr dit jag ska utan att igentligen fatta varför :P


Nej fyfan vad skönt när denna vecka är över när folk minskar i dragandet i mig. Fast igentligen lugnar det inte ner sig förrän 11 maj. Pusst :P


Vilken tur att jag kan lyssna på lite sister hazel 

Av Anders - 1 mars 2008 21:56

Eftersom jag börjar så tidigt imorgon med jobbet. Så skriver jag recension över deltävling 4 redan idag. Å äntligen ett antal bra låtar. Varför ska alla ligga i samma deltävling? De fem första placerade låtarna kunde igentligen lika gärna varit i final allihopa om de hamnat i de andra deltävlingarna. Men de två som gick vidare direkt var de som var bäst idag. Dock mycket extra plus till Lindas schlagerdänga! Tack för schlagern å tack för energin på scenen :). Till de som kom 6-8 kan väl sägas att de var rätt dåliga låtar.


1. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va: En äkta schlagerdänga, så som schlager ska vara när de är som bäst. Kommer spelas som tokar på dansgolven under våren. Helt klart årets bästa låt! Kommer tyvärr nog inte att vinna eftersom svenska folket är idioter! Men vi ger inte upp förrän den tjocka tanten har slutat sjungit. Å då pratar vi inte om Frida :P (Lär väl få klagomål för den kommentaren :P)


2. Charlotte Perelli - Hero: Eurodisco/pop eller va man ska kalla det för. Hon kanske inte är min hjältinna men låten var bra. Har inget mycket mer att tillägga om denna låt.


3. Nordman - i lågornas sken: Måste säga att jag var besviken på denna låt. För att vara en nordmanlåt så förvänta jag mig mer. Dock så heltklart värd en plats i andra chansen. Med tanke på de tidigare låtarna så platsar denna i finalen. Dock kommer den inte dit då den möter Häggkvist & Johnsson


4. Sibel - Thats where i'll go: Ännu en balad i andra chansen. Vet inte vad jag tyckte om denna låt. Visst den var vacker. Förtjänade väl också denna plats. Även om jag tyckte Calaisa var bättre


5. Calaisa - If i Could: Lite seg låt, rätt bra saknade det lilla extra men Helt klart en utav de bättre låtarna i årets melodifestival. Tyvärr hamna ju denna i de svåraste startfältet. Men what to do? Tyckte denna kunde ha slagit ut Sibel.


6. Fronda - Ingen mår så bra som jag: Jag mår nog bättre eftersom du inte gick vidare å det är jag jääääävligt glad för. Vet inte vad detta var för låt. Är väl bara betongbarn som lyssnar på sånt här...(Jaja gnäll på mig, jag skiter i det, jag är fördomsfull, å det får jag vara här :P)


7. Daniel Mitsogiannis - Pame: Tyckte den påminde om Cara MIa, eller vad den där konstiga låten hette förut. Jag tyckte inte om den. Å han var alldeles för ska vi säga übergay. (Å ja ännu mer fördomar, men de är ju det jag lever på i min blogg, annars reagerar ni ju inte)


8. Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek : Du kanske borde ha insett att det var för många ord om kärlek i denna låt. Å gått hem på engång. Kanske gått ut å sagt hej jag älskar er å sen lämnat scenen! Hade inte det varit bättre! Nej du kom sist å du förtjänar att komma sist! Hoppas det går bra med skivan som du troligtvis släpper i samband med melodifestivalen...eller inte :P


Sådär nu är det bara andra chansen kvar. Där lär ju Carola å Häggkvist gå vidare även om jag kanske inte vill det. Sen tror jag även Sibel går vidare även om jag vill att Caracola ska vidare.


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 1 mars 2008 16:20

Igår var en sådan där fredag som fredagar brukar vara. Festlig med andra ord. Den börja som vanligt att jag fick förfest själv sen kom då den där myggan över. Drack lite...gick till after worken drack lite där, tyckte det var lite trist där gick hem drack lite själv igen tills wallstreet dök upp. Gick först förbi donken träffade gammelmannen som tidigare hade sagt att han inte skulle ut  till mig men det skulle han. Det är va jag kallar för att bli dissad ;). Sen gick man till slampan/flampan/mongo/flamingo, de stället har många namn. Dock blev inte där så länge innan man gick över till GTHRG som vi innegrabbar kallar det för. GTHRG står för, Gituar The Hous Rock Gituar. Ja jag är barnslig men ack så kul det är :P  Efter det gick vi tillbaka över till flamingo som vi knappt fick komma in på igen. För att man fick inte springa in å ut. Va! Varför inte! De är ju inte så att ni inte tjänar pengar på mig där??? PUCKON!


Dock kvällens roligaste historia var efter after worken. Proffesorn kände för att äta ett kokt ägg å så blev fallet. Efter att varit hemma en stund efter after worken hörde proffesorn hur det poffa. Inget han lade märke till speciellt mycket. Sen efter en liten stund till kom en stor poff från köket. Proffesorn reser på sig å springer in i köket. Det luktar bränt vafan har hänt tänker han. Då visade det sig att ägget inte bara var kokt utan även stekt :P. De hade stått på plattan sådär en timme för länge :P


Ja så kan det gå när man kokar ägg. Som tur var det inte en jävla teflonkastrull då hade det bara varit att kasta den men nu har man ju rediga grejer som klarar av en proffesors vimisighet :P


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards