Alla inlägg under december 2006

Av Anders - 1 december 2006 11:12

Igår var de mutmidda som sagt å de var skojigt. Fast blev lite för fuller på sittnignen, Jag hade ännu roligare på kårkvällen. Jag tjoa å tjimma hade väl nyktrat till lite så man örka me att tjoa å tjimma.Folk hälsa på mig till höger å vänster, jag hängde inte riktigt med vem som var vem :P. Fick Martina att rådna, de var roligt :D.Försökte få upp lite tu ettor på dansgolvet, stog å studsa som en kängeru framför dem men de gick inge bra ändå. Som vanligt var min lilla sockerkaka där å som vanligt pratade vi inte med varandra :P Får se om hon vill vara bakis med mig idag.Träffade även islingby på kåren de var också jävligt trevligt, har inte settna på aplänge. Jävlades lite mena, måste passa på när man har chansen, kanske ska återuppta mitt ringande till henne å spela olika karaktärer, vi får se.Annars dansa jag väl en hel del, å dansade å dansade å dansade. Fast de spelade väldigt mycket hipp hopp eller va sån där gungmusik heter å sånt kan jag inte dansa till, eller rättare sagt ingen kan dansa till de man står ju bara å gungar. NÄR MAN DANSAR RÖR MAN PÅ FÖTTERNA! Bara så ni vet ;)Proffesorns Flashback+ Idag är det Internationella HIV-dagen+ Idag är de Rumäniens nationaldag+ I Kina firar man Jadekejsaren?, den högste himmelske härskaren. I dag är det en olämplig dag att besöka läkare och tandläkare. Däremot är det en gynnsam dag att flytta eller att möblera om i bostaden.+ 1856 - invigs de första svenska järnvägarna, de går mellan Göteborg och Jonsered, samt mellan Malmö och Lund.+ 1900 - Sveriges folkmängd är 5 136 441.+ 1918 - Island blir självständigt från Danmark.+ 1934 - Första julkalendern (luckkalender) säljs i Sverige, av flickscouter.+ 1961 - Första julkalendern i TV.+ 1966 - Den första julbocken sattes på plats i Gävle och blev snart stadens mest välkända (och ökända?) symbol.+1982 - släpps Michael Jacksons ”Thriller”. Den har sedan dess sålt i mer än 40 miljoner exemplar. Därmed är plattan världens genom tiderna mest sålda skiva.+ 1987 - får Marie ”Billan” Westin och svenska landslaget i ishockey, Tre kronor, dela på bragdguldet?.+ 1991 - Ukraina lämnar Sovjetunionen.+ 1997 - Demonstrationer i Bryssel mot taxfree.+ 1998 - Världens största oljebolag bildas genom fusion av Mobil och Exxon.+ 2004 - Finansminister Pär Nuder kallar Sveriges 40-talister för "köttberg" på ett morgonmöte på SE-banken.pic of the kårkväll kommer i nästa inläggTata

Ovido - Quiz & Flashcards