Alla inlägg under december 2006

Av Anders - 6 december 2006 15:38

Tänkte skriva e där alla vokaler ska vara men orka inte så de fick bara bli i rubrikenJa då var ännu en dag avklarad. Idag hände inte allt för mycket på jobbet, var de samma gamla vanliga, kör ut mat, köra ut gods osv. Fick dock ett paket kex idag, trevligt :DSka se på julkalendern kl 18:30. har börjat följa den. Måste säga att årets julkalender är grymt bra. Se på den om ni har tid över. Har man tid över till idol kan man ta en kvart om dagen åt att se julkalendern :DVill gärna kommentera kommentaren jag fick i mitt förra inlägg. Nivån på min blogg må vara låg men den är extremt rolig å därför som folk uppskattar den. De är därför jag har fått samtal från både ena å andra hållet som ber mig att fortsätta skriva. De ryktas tillåmed om att kungen har ringt mig :D. Sen vill många att jag lägger upp fler vackra bilder på mig själv. Å jo de skulle jag väl kunna göra men känns inte rätt eftersom jag gärna träffar er i verkligheten. Å ni behöver inte oroa er jag är tillåmed snyggare i verkligheten även om jag förstår att ni har svårt att tro att nån kan vara snyggare än vad jag är på bild ;)Proffesorns Flashback+ Finlands Nationaldag+ Sankt Nikolaus dag + Spanska konstitutionsdagen + 1830 - utkommer Aftonbladet med sitt första nummer. + 1873 spelas det fotboll (inte sån där tramsig amerikansk fotboll utan riktig fotboll) för första gången på internationell nivå i USA. Yale besegrar Eton från England med 2-1 i en match i New Haven, Connecticut. + 1877 - Thomas Alva Edison läser in barnramsan Mary had a Little Lamb på sin fonograf och detta blir därmed historiens första inspelning av en mänsklig röst+ 1906 - invigs Oscarsteatern i Stockholm+ 1918 - bryter den svenska regeringen de diplomatiska relationerna med Sovjetunionen. Även de övriga skandinaviska länderna följer Sveriges exempel. + 1921 - Irland utropas som självständig. + 1950 får vulkanen Etna i Syditalien ett utbrott och byn Renazzo förstörs. + 1973 - presenterar regeringen till följd av oljekrisens? verkningar ett energipolitiskt krisprogram. + 1984 - har Martina Navratilova spelat 74 matcher utan förlust på elva månader. Segerraden tar slut denna dag när den 19-åriga tennisstjärnan blir besegrad av Helena Sukova i semifinalen i australiska öppna. + 1989 - köper halvstatliga PK-banken, Nordbanken för cirka 5, 6 miljarder kronor och bildar därmed Nordens största bankkoncern. Tata+ 1998 - Gävle drabbas av ett våldsamt snöoväder. Skolor stängs och invånarna uppmanas att stanna inomhus. (Finns korta filmsnuttar att låna hem å se hela härligheten, Va jag saknar snön)+ 2003 - Statsminister Göran Persson och Systembolagets vd Anitra Steen gifter sig på Harpsund.

Av Anders - 5 december 2006 17:28

Jobba idag, när jag satta mig i min jobbabil så upptäckte jag att inte alkomätaren inte funka. Eller alkolåset kanske de heter inte vet jag, jag är inte expert så sluta fråga. Men blien är extremt vacker reanault megane eller vacker å vacker men en bil är de iaf.Att alkomätaren inte funka berodde inte på att jag var full (hör å häpna :P ) de berodde på att batteriet eller något annat i den var totalt dött!Nu till min lilla sockerkaka hon har sagt att hon ska starta en anti proffesor sida. Hon är för go! tänk vad hon gör för att visa att hon inte vill krama mig. Fast alla vet att de är ju allt hon längtar efter att få göra ;)Proffesorns Flashback+ Thailands nationaldag+ Nederländerna firar Sankt Nikolaus afton, Sinterklaas (föregångaren till jultomten). + Internationella dagen för frivilligas arbete för ekonomisk och social utveckling + 1492 - Christofer Columbus upptäcker ön Hispaniola. + 1791 - Dör Mozart+ 1846 - Införs den första gatubelysningen på svenska gator. Det sker i Göteborg + 1901 - Föds Walt Disney+ 1969 - TV 2 inleder sina sändningar. + 1985 - Thorbjörn Fälldin avgår som partiledare för Centerpartiet. + 1989 - Utkom det första bandet av Nationalencyklopedin + 1997 - Riksåklagaren begär resning i Palmemålet. Tata

Av Anders - 4 december 2006 16:55

Jobbade idag. Var en konstig dag på jobbet. Första timmerna på dagen hade jag inte speciellt mycket att göra. Däremot de sista 40 minuterna så ringde alla å skulle ha allt fixat. Hade varit inbrott på natten på jobbet men pundarna som bröt sig in kunde inte få loss TV:n från väggen, Vilka puckon, ska man göra något gör de ordentligt!Ska snart gå ner å pratar med mor om jag örk vill säga, rätt skönt att vara själv uppe på vinden, eller vind å vind är det inte men de är på övervåningen i detta lyxiga kvartsmiljonsvilla. Dyra grejer vi har på landet :PProffesorns Flashback+ 1676 - Slaget vid Lund, ett av de blodigaste slagen i svensk historia+ 1945 - Amerikanska senaten godkänner amerikanskt medlemskap i Förenta nationerna.+ 1991 - Journalisten Terry Anderson släpps efter sju år som gisslan i Beirut.+ 1994 - 4 personer dödas i ett skottdrama vid Sturecompagniet på Stureplan i Stockholm, de s.k Stureplansmorden.Idag fyller ståuppkomikern Lennie Norman 58 år. GRATTIS LENNIE!

Av Anders - 3 december 2006 14:53

Idag fick jag reda på att min ena chef har blitt pappa igen så därför får jag jobba minst två veckor troligtvis fram till efter nyår skulle jag tro att de bli. Ni behöver inte oroa er jag kommer upp å säger hej på kåren på torsdag! :)Snart ska jag åka med min lilla bettelibetty till falun å fika!Proffesorns Flashback+ Idag är det internationella dagen för handikappade+ 1911 - Första barn- och ungdomsbiblioteket öppnas i Stockholm. + 1943 - Dog August Strindberg+ 1944 - är Frank Sinatra i Columbias Records studio för att spela in ”Old Man River”. + 1967 - Christiaan Barnard genomför första hjärttransplantationen. + 1984 - 45 ton Methylisocyanat från ifrån Union Carbides fabrik i Bhopal, Indien, dödar nästan 4000 människor och skadar över 150,000. + 1991 - Boutros Boutros-Ghali väljs till FN:s generalsekreterare. + 1998 - Anja Pärsson tar sin första världscupseger i slalom i Mammoth Mountain, USA. Får se om jag orkar skriva under veckan jobbar som sagt!Tata!

Av Anders - 2 december 2006 11:09

Ja nu är den där förbaskade idol slut, folk kanske kan börja leva sina liv igen å inte sitta instängda varenda jävla fredagskväll för att se på en tävling som var uppgjord från första programmet!Snälla TV 4 kör inte idol ett år till! Å skulle ni göra det, Skaffa bra programledare! eller förlåt, tänkte inte på vad jag sa, De är ju TV 4 jag pratar om den bästa ni har är ju Tobbe Trollkarl å de säger väl de mesta!!!

Av Anders - 2 december 2006 10:56

Igår var man bakis gick till sandra åt kebab, gick med sara, carro å sandra köpte godis, sen skulle de se på idol då gick jag hem.Igår berättade också min lila sockerkaka varför jag börja kalla henne för de. Råkade kalla henne de nån gång för länge sen fast då tyckte hon att jag sa min lilla tjockebaka. Ja så roligt man kan ha de :P. Igår berättade hon också att hon inte kramade mig på kåren, jag minns inte de :P. Detta för att jag har skrivit i min kära lilla hörna att hon kramade mig. Jaja jag vet ju att de är ju de enda hon vill göra egentligen, hon har bara svårt att visa det ;)Idag tänker jag åka till MH å kolla på marknad! Präcis de är december å dags att kolla in julprylar! :DProffesorns Flashback+ Förenade Arabemiratens nationaldag+ Laos nationaldag+ 1804 - Napoleon kröner sig till fransmännens kejsare.+ 1908 - Revolution utbryter på Haiti.+ 1952 - framhåller flygvapenchefen [Bengt Nordenskiöld]? i ett tal i Göteborg vikten av att Sverige skaffar sig egna atomvapen.+ 1978 - tar staten över den konkurshotade Kockums koncernen och sysselsättningen räddas+ 1990 - CDU vinner det första alltyska valet.+ 1997 - Ludmila Engquist får Bragdmedaljen.+ 2003 - tilldelas Carolina Klüft, Svenska Dagbladets bragdmedalj.+ 2004 - Mijailo Mijailovic döms av Högsta Domstolen till livstids fängelse för mordet på Anna Lindh.+ 2004 - Herman Lindqvists bok Napoleon utkommer.

Av Anders - 1 december 2006 23:27

Ja då var ju bilderna uppe! Bara att kika på dem! å hittar ni inte till dem klicka på länken "Min Hemsida" sen klickar ni på bilder! :)

Av Anders - 1 december 2006 11:36

Denna vecka var de oerhört lätt att välja bild, De var en person som skulle ta kort på mig men råka ha kameran åt fel håll å ja ni ser själva hur de blev att se ut! :D Å nej övriga bilder har inte kommit upp på min hemsida ännu så fråga inte!

Ovido - Quiz & Flashcards