Alla inlägg den 15 december 2006

Av Anders - 15 december 2006 19:50

Igår var de kårkväll...jag hade skitkul men jag gick så jag var hemma kl 1 så jag skulle orka upp å jobba. Hade visst glömt slå på larmet som tur vakna jag ändå men kom 15 minuter sent...som tur sker inte så mycket de första minutrarna.Var otur att jag jobbade...annars hade jag stannat, för de var riktigt roligt! tyckte om att de spelade julmusik tyvärr alldeles för lite! Bandet som spelade gnällde på Sha-Boom, Får inte göra grrr...Idag på jobbet, Har jag mer eller mindret spenderat i en bil. Vi lunch tog mig en tupplur en välbehövlig sådan. Åt blopudding till lunch. Gott var de, tyvärr hade jag alldeles för lite så jag var fortfarande hungrig efter jag hade ätit. Ni vet väl att hannibal lektor (eller hur han stavar) kallar blondiner för blopudding :PNej nog pratat om mig nu till de alla har väntat på just de ja...Proffesorns Flashback+ I Holland firas idag Midvinter hornblåsning+ 37 - Nero föds, romersk kejsare.+ 1654 - Ett meteorologiskt kontor i Toskana börjar registrera dagliga vädertemperaturer.+ 1768 - Svenske kungen Adolf Fredrik abdikerar.+ 1832 - Gustave Eiffel, fransk civilingenjör, skapare av Eiffeltornet.+ 1860 - Borgåbladet, svensk tidning i Finland utkommer med sitt första nummer+ 1888 - Legaliserar den svenska regeringen kremering? som eldbegängelse i Sverige.1890 - Skjuts indianhövdingen Sitting Bull i ryggen av militär och dör omedelbart.+ 1891 - James Naismith uppfinner basketbollen.+ 1916 - Frankrike besegrar Tyskland i slaget om Verdun.+ 1955 - Blir 16 nya länder, däribland Finland, medlemmar i FN.+ 1964 - Kanada byter flagga.+ 1966 - Walt Disney föds+ 1972 - Träder en lag för [lika lön]? mellan män och kvinnor i kraft i Australien.+ 1994 - Riksdagen beslutar enhälligt om svenskt EU-medlemskap.+ 1997 - Nelson Mandela avgår som partiledare för ANC.1999 - Rune Andréasson föds, tecknare, Bamses skapare

Ovido - Quiz & Flashcards