Alla inlägg den 13 december 2006

Av Anders - 13 december 2006 17:11

Idag är det Lucia. Har jobbat idag. Var en rätt bra dag med alldeles lagom mycket att göra! :) Sen pratade jag med mitt fack och fick reda på att i januari har jag rätt till 6 kr löneökning de motsvarar 960 kr på 160 timmar vilket är väl ungefär vad jobba en månad motsvarar. De är lönelyftlyft i min smak. Fast man kanske har varit underbetald tidigare, jaja what to do what to do. Självklart kommer man att försökar få mer ;) im not stupid...eller jo lite är jag allt!Nu till El Proffesores Flashback+ 1570 - Freden i Stettin avslutar det nordiska sjuårskriget mellan Sverige och Danmark + 1937 - Slaget om Nanjing avslutades med japansk seger och stadens fall+ 1939 - Med anledning av det pågående andra världskriget bildas samlingsregering i Sverige av Socialdemokraterna, Högerpartiet, Bondeförbundet och Folkpartiet + 1939 - Det svenska pansarskeppet "Manligheten" exploderar av ett minsvep, varför 4 dödas (en korpral och tre värnpliktiga) och 13 skadas. + 1972 - Astrounaten Gene Cernan blir den siste/senaste att lämna månen. + 1996 - Kofi Annan från Ghana väljs till generalsekreterare i Förenta Nationerna. + 2003 - Saddam Hussein grips av amerikanska styrkor på en bondgård utanför Tikrit, Irak. Idag fyller Dick Van Dyke 81 år. Han är nog mest känd från Mary Poppins. Och idag fyller sångerskan från evenescence Amy Lee 25 år (lika gammal som mig:) ).Vi säger Grattis!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards