Alla inlägg den 8 december 2006

Av Anders - 8 december 2006 20:17

Jaha då vare fredakväll igen idag har jag inte gjort mycket förutom att jobba. Igår var jag till kåren, var inte så mycket folk där. Jag var nykter! Jag hade skitroligt! :D Händelsen igår var att en person som förra veckan försökte ta kort på mig med min kamera å råkade ta kort på sig själv var på väg att göra samma misstag igen. Kameror är svåra saker :P, Vi försöker väl nästa vecka också ;)Ska lägga mig rätt tidigt ikväll imörö blir de att sitta å pula med en hemtenta! Dags att bli duktig igen!Kan även berätta att min hembygd Morgårdshammar fyller 150 år snart! Trevligt!Å sen fick inte den där rymdgubben åka upp...Stackars liten! Bryr mig inte om han får åka upp eller inte. Jag känner inte honom han är säkert jättetrevlig, å får han åka upp å han tycker de är roligt så visst men känns som att jag hellre engagerar mig i mina vänner :)Proffesorns Flashback+ 1400 - Drottning Margareta ger Vadstena stadsprivilegier+ 1644 - kröns Gustav II Adolfs dotter Kristina på sin 18-årsdag och blir svensk drottning.+ 1907 - Gustav V blir Sveriges kung.+ 1941 - Den amerikanska kongressen förklarar krig mot Japan och för officiellt in USA i 2:a världskriget. Hitler svarar med att förklara krig med USA.+ 1944 - invigs riksflyglinjen Malmö-Göteborg-Stockholm-Luleå.+ 1974 - beslutas i en folkomröstning i Grekland att monarkin skall avskaffas och att landet skall bli en parlamentarisk republik.+ 1982 - Riksdagen släpper fritidsfisket fritt i Östersjön.+ 1995 - Carl Bildt utses till fredsmäklare i Bosnien.+ 1999 - Godistillverkaren Cloetta går samman med Fazer och bildar Nordens största godisföretag.+ 2006 - Den efterlängtade spelkonsollen Nintendo Wii släpps i europa.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards