Alla inlägg under mars 2007

Av Anders - 14 mars 2007 20:46

Varför ska människor alltid hålla på att ställa saker för och emot varandra. Säg att man står i valet å kvalet att börja studera, då ställer vissa för och nackdelar med att börja studera och för och nackdelar med att inte börja studera. För mig verkar de förbaskat idiotiskt, av flera själ.1. För de första så att hålla på att lägga fram saker sådär brukar ofta betyda mer huvudbry än något annat.2. Om man följer den magkänslan man har som känns rätt så brukar den till slut leda en rätt. Inge krångel, utan känns de rätt så gör det, känns de inte rätt så gör det inte.3. Detta är den vetenskapliga synvinkeln på det hela. Ur ett psykologiskt perspektiv är det totalt korkat att vela fram och tillbaka. För nä en människa väl tagit ett beslut så är det extremt sällan som personen anser sig att det är fel beslut. Detta för att de krävs alldeles för mycket energi att ifrågasätta det beslut man har tagit. För vem man kan ju inte göra fel. Detta kan jag bevisa med en enkel fråga. Hur ofta har du handlat kläder, mat m.m och anset att det var ett dåligt köp? präcis, inte ofta! Detta beror på att vi anser att vi är rationella/förnuftiga och som förnuftig människa så tar jag ju inte fel beslut. Men hur förnuftigt är det exempelvis att sitta i 110 knyck i en plåtburk som alla vet att kraschar man så dör jag troligtvis. Men likt förbannat så förtsätter vi med det eftersom alla vet att det inte händer en själv utan bara andra? Förnuftigt? Skulle inte tro det!Så snälla alla ni där ute som läser detta, börja följ vad magen säger. Säger den "jag vill gå ut å springa, gå ut å spring". Säger den "jag vill planera hela mitt liv" gör det."Lev idag, Dö imörö" - Gör det ni känner för just nu ta konsekvenserna lite senare. Obs vill bara tillägga att samtidigt som jag säger så tycker jag inte att man får skada nån bara för att man känner för det. Fast där kommer lite etiska och moraliska dilemman.De var min lilla tanke för dagen.Tata

Av Anders - 14 mars 2007 16:13

Dagen börja med att jag satt igång en tvättmaskin med en ny t-shirt som jag sullat på men senare visade sig att fläcken inte går bort. Han bara använda den engång...jaja som tur kosta den bara 50 kr...puh. Käka frukost gjorde jag sen. Jajamen. Efter det gick jag te skolan gjorde klart största delen utav min hemtentan resterande gör jag på lördag. Har varit å käkat med PeHå, Christos och Cristian. Tog en promenad med Martina och Cristian. Fortsätte lite på hemtentan, de ringer från jobbet. Får jobba fredag trevligt men då blire en lugn torsdag alltså hmmm...men utgång blire :DGår hem upptäcker att slangen som spottar ut vattnet från tvättmaskinen inte är där den ska vara så de är vatten över hela badrumsgolvet. Å inte bidde tröjan vit även fast jag tvätta den i 95 grader...Jaja tänkte jag, lika bra att ta fram såpa, jag menar ligger de vatten på golvet kan jag lika gärna skura det. Å så blev falletMycket hänt på en så kort dag. Borde köpa en trisslott för allt måste ju jämna ut sig å idag har de mest varit olycka, ja ett rent golv fick man på köpet :)Proffesorns Flashback+ Idag är det Pi-dagen då Pi brukas förkortas 3,14 å idag 14 mars eller man kan skriva det 3/14 :P+ 1800 - Luigi Barnaba Chiaramonte blir påve och tar namnet Pius VII.+ 1879 - Föds Albert Einstein, fysiker+ 1883 - Dör Karl Marx, tysk filosof+ 1939 - Slovakien förklarar sig självständigt från Tjeckoslovakien+ 1950 - Sångaren Bing Crosby genomgick en blindtarmsoperation.+ 1951 - FN-trupper återerövrar Sydkoreas huvudstad Seoul för andra gången.+ 1962 - Twistflugan har nått Sverige, och Chubby Checker vinner överlägset på Bildjournalens försäljningslista.+ 1964 - Jack Ruby befinns skyldig till mordet på president John F. Kennedys mördare, Lee Harvey Oswald, och döms till döden.+ 1986 - ESA:s rymdsond Giotto passerar Halleys komet.+ 2003 - Recep Tayyip Erdogan blir Turkiets premiärminister.+ 2007 - Proffesorn har en olycksdag men får ett rent badrumsgolv :)Idag fyller Thomas Fogdö 37 år. Grattis! Han vann 5 världscuptävlingar i slalom. 7 Februari 1995 bröt han ryggen på ett träningsåk i Åre.Tata

Av Anders - 13 mars 2007 20:37

Ja nu har man varit i Falun å mer naiva människor får man nog fan leta efter. De tror att folk läser för att man gör de utav fri vilja! Bullshit! ok fåtal gör de nog men de flesta gör det för att de är nått vi blitt intalade att de ska man göra för att vara en "duktigt medborgare".Som ni kanske märker blir det en liten kulturkrock när en cynisk lantsortsmänniska kommer till storstan och vänder upp å ner på deras synsätt. Inte fan tänker jag hålla käften bara för att ni Falubor vill det! Blev tillsagd att lägga ner en teori som jag skapa utifrån det vi disskutera. Å då blir människan så grymt nervärderande. Nej nej! skärp er Falubor!Sen vill jag även klaga på falubornas rondellkörning. Undra om de någonsin sett en rondell! Byter filer lite till höger å vänster i rondellen. Ok om man gör det när inte nån annan bil är i närheten men inte fan annars!Sådär nu har jag fått klaga lite. Tyckte Tessan har klagat så mycket så jag skulle visa hur negativt de ser ut genom att själv göra så ;)Jag har kommit till insikt att Falun är en konstig stad, uppbyggt på ett konstigt sätt, med människor som är naiva och inte kan köra bil. Tackar veta jag Borlänge, människor kanske inte kan köra bil här heller och stan kanske är lite väl kupolen centrerad men de är åtminstone inte så jävla naiva!Tata

Av Anders - 13 mars 2007 08:59

Ja ännu en lång dag är väl säkert inte hemma förrän 8-9...börjar bli lite tjatigt med dessa låånga tisdagar. Kan man inte få sprida ut de lite. Behöver en kram känner jag :) Vill nån ge mig en sånd ;)Men nu till något mycket Roligare! Linda Bengtzing fyller 33 År idag Grattis!!! Hon började redan som liten med att stå på scenen. Vid 9 år ålder. Hon har varit programledare för Ordjakten på TV 4 och varit med i Fame Factory. Fast hennes stora genombrott kom i melodifestivalen 2005 då hon kom sist i finalen med "alla flickor utom jag". Jag anser att den skulle lugnt ha vunnit. Å med tanke på hur stor låten blev efteråt så vann fel låt de året!Än engång GRATTIS LINDA!Proffesorns Flashback+ 1781 - Planeten Uranus upptäcks.+ 1809 - Gustav IV Adolf fängslas och fråntas möjligheten att regera.+ 1894 - Den första stripteaseshowen äger rum på varitén Divan Fayonau i Paris.+ 1938 - Tyskland invaderar Österrike, som blir en provins med namnet Ostmark.+ 1940 - kl. 11.00 (Helsingforstid) upphör Finska vinterkriget.+ 1942 - Sjutton tidningar beslagtas av regeringen för att de har publicerat en artikel om tyskarnas tortyr i norska fängelser.+ 1965 - Gitarristen Eric Clapton hoppar av från Yardbirds med motiveringen att bandet hade gått ifrån den bluesstil han ville spela och tagit ett för långt steg mot den rena popen.+ 1971 - Sweet får den första av många hits i England med "Funny funny".+ 1974 - Föds Linda Bengtzing, GRATTIS på 33 års dagen!+ 2004 - Anja Pärson säkrar världscupsegern i alpin skidåkning i Col de Sestrieres.+ 2004 - Fem personer grips som misstänks vara inblandade i terrordådet i Madrid två dagar tidigare samma år. Orsaken till gripandet är att man erhållit information från en mobiltelefon som återfanns i en odetonerad sprängladdning.Innan jag slutar vill jag bara säga för er som missat det att Linda Bengtzing fyller 33 år idag. GRATTIS! ;)Tata

Av Anders - 12 mars 2007 14:51

I torsdags dansa jag...jajamen, å jag har fått hem en två minuters snutt på de hela. Bidde grymt bra. Trodde inte att de var så bra efter jag hade gjort det. Den enda delen som jag kände var bra var michael jacksson biten men de var fan sjukt bra den snutt som jag fick se :DTata

Av Anders - 12 mars 2007 10:22

Snart dags för ännu en lång tisdag. Vet inte varför men tycker inte om tisdag :P ...Denna vecka ska jag även sitta med hemtenta, måste man bli seriös ett tag igen, Vill inte!Idag ska jag däremot gå till skolan läsa lite bok å läsa lite manus. Sen blire söka jobb. Efter det blire att handla lite matProffesorns Flashback+ 1610 - Den svenske fältmarskalken Jacob De la Gardie intar Moskva i det De la Gardieska fälttåget+ 1664 - New Jersey blir en engelsk koloni.+ 1913 - Canberra blir huvudstad i Australien.+ 1921 - Turkiet antar sin nuvarande nationalsång.+ 1938 - Anschluss: Nazityskland invaderar Österrike och ansluter landet till Tyska riket.+ 1947 - Trumandoktrinen kungörs för att vara till hjälp att hindra spridningen av kommunismen.+ 1967 - Suharto blir president i Indonesien - efterträder Sukarno.+ 1969 - Paul McCartney och Linda Eastman (sedermera Linda McCartney) gifter sig.+ 1976 - Kung Carl XVI Gustaf deklaterar sin förlovning med Silvia Sommerlath, (sedermera Drottning Silvia).+ 1986 - Ingvar Carlsson väljs som efterträdare till den mördade Olof Palme som statsminister i Sverige.+ 1992 - Svår spårvagnsolycka i Göteborg, då ett tåg på linje 7 rullar okontrollerat från Wavrinskys plats till Vasaplatsen, där 13 väntande resenärer dödas.+ 1994 - The Church of England, anglikanska kyrkan, får sina första kvinnliga präster.+ 2004 - Norska Försvarets forskningsinstitutt offentliggör uppgifter att terrordådet i Madrid är ett sätt för al-Qaida att splittra Irakkoallitionen.+ 2007 - Proffesorn blir seriös för en kort sekundTata

Av Anders - 11 mars 2007 16:56

Ja Tess ville visst att snygga jag skulle skriva 6 underliga grejer om mig å sen skicka vidare men jag skriver de bara sen får väl ni som läser detta göra som ni vill om ni vill skriva om er själva :PMåste man bara skriva 6 jag kan nog komma på flera.1. "Dilemma 1" - Jag har det stora dilemmat att jag hatar att ha långa naglar men jag hatar också att klippa naglar, vilket gör att jag hamnar i ett litet moment 22. Oftast klipper jag dem för jag hatar mest att ha långa naglar.2. "Dilemma 2" - Jag älskar mat men hatar att laga mat. Ett riktigt stort dilemma. En matälskande dalkarl bode tycka om att laga mat men icke sa nicke.3 "Fobier" - Jupp visst har jag sånna eller rättare sagt lite halva fobier, bland annat tycker jag inte om fötter, inte ens mina egna, skulle lika gärna såga av dem om de inte vore för att jag behövde dem för att gå. Sen tycker jag inte om höga höjder inte så att jag har problem att att mig upp å så men lite obehagligt är det. Men endå av nån jävla anledning måste jag kolla ner för att få bekräftat att de är så högt som jag vet att de redan är.4. "Sång å dans" - När jag är ute å lyssnar på musik på min mp3 eller även hemma för den delen. Å ibland behöver jag inte ens lyssna på musik. Kan jag gå å mima (ibland sjunga) och dansa mitt på ljusa dan på gatan, visst har man fått nån konstig blick. Jag är den manliga Ally Mcbeal ;)5. "Samlare" - Jajamen eller nja försöker vara en sån för alla som samlar på saker verkar ha så roligt men själv orkar jag inte stå ut för att de är så tråkigt men jag försöker samla på olika saker hela tiden :)6. "Självsäkerhet" - Hehe ja visst finns de lite självsäkerhet hos mig men de mesta utav min kaxiga självsäkerhet är bara en stor plojgrej, vilket inte alla verkar förstå. De gör de ännu roligare att fortsätta för en del blir sura på mig för att jag är så kaxig :)7. "Vänner" - likt många andra så betyder vänner mycket för mig i de är det kanske inget konstigt men tror inte att många prioriterar vännerna före sig själva. Blir halvt tokig när jag ser hur deprimerade/ledsna folk är, är ju inte värt de så då måste jag försöka göra nått för att få dem på lite bättre humör, En glass piggar upp har jag hört :)8. "Informella regler" - Nej sånna kan jag inte följa, eller är väldigt dålig på att följa dem. De kanske ni märker här de var ju bara 6 stycken udda saker man skulle skriva men nu bidde det ju en 8:e :PDe får räcka för mig, de finns mycket folk inte vet om mig å de tycker jag är rätt skönt för då kan jag överraska dem :)Tata

Av Anders - 11 mars 2007 16:50

Jupp bidde utgång igår! de var kul, bidde lite trötter så gick hem tidigt. Innan utgången vare melodifestivalen, var väl inte präcis oväntat att The Ark vann. Tror de har bra chanser ute i europa.Mellan freda å lördag var jag hemma hos mor å far och firade min mors födelsedag. Grattis igen!Proffesorns Flashback+ 1818 - Mary Shelleys klassiska skräckroman "Frankenstein" publicerades.+ 1927 - Svenska Fjällklubben stiftas på restaurant Pagod, Stockholm.+ 1941 - USA:s president Franklin D Roosevelt undertecknar Lend-Lease-lagen, som innebär att krigsförnödenheter, som tillverkats i USA kan exporteras till de allierade som lån.+ 1954 - Nytt vaccin mot polio presenteras.+ 1981 - Öresundsvarvet i Landskrona varslar 1807 anställda om uppsägning. Sveriges största enskilda industrinedläggning var ett faktum.+ 1983 - En ålderdomshemsföreståndare i Trondheim förklaras skyldig till 22 mord och ett mordförsök på patienter.+ 1985 - Det danska framstegspartiets ledare, Mogens Glistrup, friges efter att ha avtjänat hälften av ett treårigt fängelsestraff för skattebrott.+ 1986 - Den japanska rymdsonden Sakigake passerar Halleys komet.+ 1990 - Litauen utropar ensidigt sin självständighet.+ 2004 - Terrordåd mot pendlare i Madrid, Spanien dödar 192 och skadar 2 000 människor.

Ovido - Quiz & Flashcards