Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Anders - 22 mars 2007 14:35

Idag har jag suttit och jobbat på hemtenta har ungefär 1½ sida kvar att skriva. Vi blev tillsagda att inte jag a sidor. Men endå sa de åt oss att skriva 5-10 sidor vafan tror de då att man gör! puckade människor! Är de verkligen så naiva att de inte tror att man verkligen försöker plita ihop så att man ligger inom ramen. Vi är människor inga jävla gudomliga varelser (även om jag är rätt gudomlig ;)).Eller så har det med att de studerar i Falun. Jag hade en lärare som inte satt nån nedre gräns utan bara övre gräns. De tyckte jag om :).Snart ska jag röra mig hemmåt mot mitt MH ska jobba imörö. Proffesorns Flashback+ Idag är det internationella vattendagen. En av FN:s internationella dagar. + 238 - Gordianus I och han son blir Romerska kejsare. + 1837 - Jyväskylä i Mellersta Finland får stadsrättigheter. + 1895 - Bröderna Lumière anordnar den första allmänna visningen av rörliga bilder. + 1945 - De allierade trupperna går över Rhen. + 1950 – Egypten kräver att Storbritannien avlägsnar alla trupper från Suezkanalen. + 1955 - Föds Lena Olin+ 1963 - Beatles debutalbum Please Please Me släpps. + 1969 - John & Yoko tar in på Hilton Hotel i Amsterdam. Här firar de "smekmånad" och håller en rad presskonferenser liggande till sängs. De propagerade för världsfred och kallade aktionen Bed-In For Peace.+ 1996 - Ny femtiolapp med Jenny Lind som motiv. + 2007 - Proffesorn skriver nästan klart sin andra hemtenta för denna termin.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards