Alla inlägg den 19 mars 2007

Av Anders - 19 mars 2007 20:29

Då vare dags först ut är en bild från sälen festen jag var på den 16 mars. Jupp självklart är de på våran älskade Bengtzing , nyss fyllde 33 år!

Andra bilden är ett grymt snyggt kort på mig taget på kårkvällen den 15 mars. De ögonen skulle kunna få vilken fura som helst att falla :)

Resterande bilder från kårkvällen och sälenresan finns på www.morgardshammar.tk

Av Anders - 19 mars 2007 16:15

Proffesorns Flashback+ 721 - Den första solförmörkelsen som beskrivs i skrift (av babylonierna) äger rum, enligt Klaudios Ptolemaios .+ 1279 - Den kinesiska Songdynastin efterträds av Yuandynastin.+ 1687 - upptäcksresanden Robert Cavelier de la Salle som letade efter Mississippiflodens utlopp, mördas av sina egna män.+ 1703 - Lewenhaupt segrar över ryssarna i slaget vid Saladen i Kurland.+ 1859 - Charles Gounods opera Faust har urpremiär på Théatre Lyrique i Paris.+ 1915 - Dvärgplaneten Pluto fotograferas för första gången.+ 1931 - Spelandet, "gambling" blir legaliserat i USA:s delstat Nevada. + 1932 - Sydney Harbour Bridge i Sydney öppnas.+ 1944 - Nazityskland ockuperar Ungern.+ 1945 - Andra världskriget: Adolf Hitler beordrar att alla industrier, militärinstallationer, verkstäder, utrustning för transport och kommunikation i Tyskland ska förstöras.+ Det amerikanska hangarfartyget USS Franklin skadas allvarligt av japanskt bombflyg. 800 sjömän omkommer.+ 1968 - Proposition om övergång till femdagarsvecka i skolan läggs fram.+ 1968 Kronprins Harald av Norge och fröken Sonja Haraldsen deklaterar förlovning. De gifter sig 29 augusti samma år.+ 1976 - Prinsessan Margaret av Storbritannien skiljer sig från Lord Snowdon efter 15 års äktenskap+ 2004 - Buss och långtradare i Äänekoski kolliderar med varandra. Långtradaren innehöll 750 kg tunga pappersrullar, transporterades från Stora Enso, som lossnar och massakrerar övre delen av bussen. 24 personer dödas och 13 skadas, varav nio allvarligt. De flesta ungdomar i 15-års ålder, på väg till skidbackarna i södra Lappland.+ 1982 - Randy Rhoads, 25-årig gitarrist i Ozzy Osbournes band, dör i en flygplanskrash i Orlando, Florida.+ 2004 - DC3:an bärgas efter 52 år i vattnet. Barn och släktingar från de omkomna besättningsmännen närvarar vid bärgningsplatsen+ 2007 - Proffesorn spenderar 6 timmar i skolan på hemtenta, läsa bok och läsa manus.Tata

Av Anders - 19 mars 2007 09:20

I lördags var jag ut men bidde en rätt värdelös utgång gick ut på flamingo å hade rätt tråkigt där tror jag bara var där en halvtimme sen gick jag hem hade tappat lusten totalt. På förfesten som jag gick på satt folk å bolma värre än KP och SSAB tillsammans så man lukta som ett helt cigarettepaket själv när man kom hem.Igår åkte jag med bilen som jag lånade upp till sälen till min farbror. Åkte förbi mor å far å bidde bjuden på våfflor. Trevligt Trevligt. På kvällen tänkte jag gå på bio men saker blir aldrig som man tänkt sig, utan jag å min lilla sockerkaka satt hängde bara. Försökte få mena ut på bio också men hon var för fattig å ville inte att jag skulle bjuda. Va är de för stil. Ska jag ta det personligt att ingen vill gå på bio med mig eller hmmm...Till er som väntar på att bilder läggs upp har jag bara kommentaren att jag har inte en aning när jag kommer få tid att fixa det är upptagen i stort sett hela dagen i dag, å hela dagen imörö. På onsda förmiddag ska jag skriva hemtenta å sen på ättemiddan tror jag att jag ska te Erikslundsgymnasiet, men inte helt säker. Så kanske att jag kan orka fixa det på torsda förmidda för då lär jag vara ledig eller då ska jag nog plita på min hemtenta då också jaja de visar sig när de kommer upp men räkna inte med att de kommer snart.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards