Alla inlägg den 24 februari 2007

Av Anders - 24 februari 2007 20:15

Ja de var rätt trevligt! Jag tog en öl och lite chilinötter! Var väl inte så mycket folk där men jag hade trevligt så länge jag var där. Å där fick jag reda på att martina inte åker hem som alla andra. De bidde jag gla av att höra! Men märkte att jag inte var allt för kry man brukar inte bli snurrig av en öl men jaja sånt är livet. Får jag sova inatt så vaknar jag kry imörö! De är jag säker på :)Nu melodifestivalen. Jag gissar på att Sanna Nielsen går vidare. Sen vet jag inte! :)Tata

Av Anders - 24 februari 2007 16:45

Usch jag har feber nog. Känner mig så hängig! Hatar feber bara därför funderar jag på att gå till kåren å hänga! sen kanske också gå ut! FÖR JAG BLIR ALDRIG SJUK!!!Om man ska ta å hoppa i badkaret då så man slipper sitta här å hänga framför datorn hela dagen :P

Av Anders - 24 februari 2007 13:32

Snart är det dags för lunch eller sen lunch! men de blir mackisar och köttbullar! blääää! men jaja mat iaf! bättre än att svälta säger jag!Just nu lutar det inte åt att jag går ut men sånt kan ändra sig.Jag har lyckats göra ett nytt dansspex nu ska jag bara hitta nån att dansa den med! Kan inte min lilla Betty Boop vara här hon är så duktig på sånt! miss her! jaja what to do!Tata

Av Anders - 24 februari 2007 09:36

Vet inte om de blir fest ikväll eller inte alla roliga människor har åkt hem å min lever skulle behöva ta det lite lugnt en helg. Fast samtidigt vet jag inte om jag får jobba på Fredag å då får jag ju inte dricka nå på torsdag. Illa Illa!Tänkte försöka hinna förbi Kupan en vända idag iaf. Fast jag är ju rätt later så :PProffesorns Flashback+ 1389 - Slaget vid Åsle mellan Albrekt av Mecklenburg och Margareta Valdemarsdotter+ 1607 - Världens första stora opera Orfeo av Claudio Monteverdi uppförs i Mantua.+ 1854 - försöker tonsättaren Robert Schumann att begå självmord genom att hoppa i en flod. Han överlever.+ 1835 - börjar den första månatliga tidningen på indianspråk, Siwionowe Kesibwi (The Shawnee Sun), att publiceras i USA.+ 1839 - får William S Otis från Philadelphia patent på grävmaskinen.+ 1908 - Stora Teatern i Norrköping invigs.+ 1918 - Estland förklarar sig självständigt.+ 1925 - Dör Hjalmar Branting, svensk Statsminister och tilldelad Nobels Fredsprsi 1921.+ 1933 - bildas riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, i Stockholm.+ 1938 - börjar den första handelsvaran av nylon, en tandborste, produceras av Du Pont i New Jersey, USA.+ 1940 - sjunger Frances Langford in ”When You Wish Upon A Star” för Decca i Los Angeles. I sin svenska översättning kallas sången ”Ser du stjärnan i det blå” från Kalle Ankas julafton. Där sjungs den av Bengt Feldreich.+ 1948 – Kommunistpartiet tar med Sovjetunionens hjälp makten i Tjeckoslovakien+ 1978 – har Steven Spielbergs ”Närkontakt av tredje graden” svensk premiär.+ 1981 – gör polisen en razzia i klostret i Alsike utanför Uppsala och finner tio flyktingar från Turkiet och Syrien vilka regeringen beslutat skall utvisas.+ 1992 – ger Riksbanken ut en ny sedel med valören 20 kronor, med ett porträtt av Selma Lagerlöf på framsidan. På baksidan flyger gåsen Akka med Nils Holgersson över det skånska landskapet.+ 2003 - Hade Sveriges Television premiär för deras nya tv-kanal Kanal 24Tata

Ovido - Quiz & Flashcards