Direktlänk till inlägg 25 februari 2007

Hög Feber!

Av Anders - 25 februari 2007 12:02

De var min natt de! Hade nog sjukt hög feber! Frös som jag aldrig gjort tidigare! Hade kläder på mig två täcken å ändå så frös jag. Knapra alvedon utan dess like inatt. Sov dåligt ändå. Men nu mår jag bra. Lite snorig men förkylning gör mig inget sånt överlever jag :)Nu ska jag gå till kupolen å inhandla vissa saker. Proffesorns Flashback+ 1836 - får amerikanen Samuel Colt patent på sin revolver Colt 45.+ 1848 - leder franska februarirevolutionens oroligheter till en lag som garanterar alla medborgare ”rätten till arbete”.+ 1902 - grundar amerikanen Hubert Cecil Booth företaget Vacuum Cleaner Co Ltd, som skall tillverka dammsugare.+ 1909 - visas filmbilder i färg för första gången offentligt i Brighton, Storbritannien.+ 1925 - har Hjalmar Bergmans pjäs ”Swedenhielms” premiär på Dramaten i Stockholm.+ 1932 - får en österrikare sitt efterlängtade tyska medborgarskap. Han heter Adolf Hitler.+ 1947 - De allierade segrarmakterna i andra världskriget förklarar formellt Preussen upplöst.+ 1948 - tar kommunisterna makten i Tjeckoslovakien genom den så kallade Pragkuppen.+ 1953 - uttalar sig general Charles de Gaulle mot det planerade europeiska försvarsförbundet.+ 1954 - Överstelöjtnant Gamal Abdel Nasser blir Egyptens premiärminister+ 1956 - avslutas det sovjetiska kommunistpartiets tjugonde kongress. Det mest uppseendeväckande inslaget har varit Nikita Chrustjevs tal där han kritiserade Stalin.+ 1959 - inbjuds den sovjetiske regeringschefen Nikita Chrustjev till de skandinaviska länderna. I Sverige kritiseras beslutet av högern och folkpartiet.+ 1972 - har ”Nybyggarna”, den andra delen av Jan Troells filmatisering av Wilhelm Mobergs utvandrarepos, premiär.+ 1974 - sänks momsen med tre procentenheter för att öka konsumtionen och stimulera sysselsättningen.+ 1986 - får skivan ”We Are The World” fyra Grammys. Sången som inkluderar mer än 40 storstjärnor får utmärkelse för ”bästa låt”, ”årets skiva”, ”bästa popframförande” och ”bästa korta video”.+ 1990 - vinner oppositionen sensationellt valet i Nicaragua. UNO, som är en allians av elva partier varav de flesta är konservativa, får 55,4 procent av rösterna mot bara 40,4 procent för sandinisterna. Violetta Chamorro blir landets nya president.+ 1991 - går Warszawapakten slutligen i graven. Utrikesministrarna för de sex återstående medlemsländerna (Bulgarien, Polen, Tjeckoslovakien, Rumänien, Ungern och Sovjetunionen) beslutar vid ett möte i Budapest att upplösa organisationen den 31 mars. Warszawapakten grundades 1955 av öststaterna som ett motvikt till den västliga försvarsalliansen NATO som upprättades 1949.+ 2007 - Proffesorn besöker kupolenIdag fyller Tomas Ledin 55 år. GRATTIS!Tata

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards