Alla inlägg under februari 2007

Av Anders - 4 februari 2007 18:16

Tänkte skriva några motton eller saker som jag säger rätt ofta. 1. "Lev idag, Dö imörö"! Grunden för hela mitt leverne. Med det menas att gör de du känner för å ta konsekvenserna av det lite senare.2. "Jag är bäst men mina vänner är bättre" Må låta som en paradox men de funkar.3. "Mitt Liv! acceptera det eller lämna det" Jag är som jag är klarar ni inte av att hantera mig behöver ni inte umgås med mig.4. "Tyck vad du vill om mig, jag tycker ändå om dig" Vad ni tycker om mig ska inte påverka vad jag tycker om er.5. "Im That Good" - Självsäker kommentar ;)6. "Dei Beneficium Da Humanis (Guds gåva till mänskligheten) - Ännu en självsäker kommentar ;)7. "De skiter väl jag i" - Mening som jag använder i alla olika sammanhang.8. "De är upp till dig" - Används också i olika sammanhang.9. "De gör mig inget" - Används oftast för att få folk att förstå att jag inte riktigt tar åt mig utav folk som behandlar mig illa. 10. "Bli inte som mig" - Den talar sitt tydliga språkJa de var tio finns säkert jättemånga till men de tar sån tid att komma på dem. Ni vet säkert detta bättre än mig. Skriv gärna en kommentar om olika saker jag säger :)Tata

Av Anders - 4 februari 2007 17:26

Idag har jag varit ute å gått med två trevliga bergstöser. Maria och den där andra som jag inte kan namnet på men jävligt trevlig är hon...vi knata runt lite överallt å ingenstans.Kul att umgås med lite folk som man inte brukar hänga med :)Men Martina borde gå med mig nångång igen :). Å inte när jag ska se till att hon tar sig hem...ja gärna flera från moongate får följa med, de är så trevliga där! :)Tata

Av Anders - 4 februari 2007 11:23

Igår var de schlagerfestivalenförfest. Allt jag har å säga om den tävlingen igår är. Var var schlagerlåtarna? Efter schlagern gick ett gäng å bowla jag orka inte. Men efter ett tag kände jag för att slå ner lite käglor. Å jo visst på första försöket slår jag en strike! :) De är bäst att sluta på topp tänkte jag :DIdag ska jag nog ut å gå en vända med en person som jag inte sett på aplänge.Proffesorns Flashback+ Idag är det Sri Lankas Nationaldag+ 1925 - Offentliggör i Sydafrika antropologen Raymond Dart fyndet av ettfossilt kranium som står mellan apa och människa. "Apmänniskan" får namnet Australopithecus africanus.+ 1938 - Tyske rikskanslern Adolf Hitler tar befälet över den tyska krigsmakten.+ 1945 - Jaltakonferensen mellan andra världskrigets allierade inleds.+ 1948 - Ceylon blir självständigt inom Brittiska samväldet.+ 1957 - Upphävs körförbudet? på söndagar i Sverige. Bensin hade ransonerats efter Suezkrisen och från november 1956 hade bilkörning varit förbjuden mellan lördag kväll och måndag morgon.+ 1971 - Rolls-Royce bankrutt, staten tar över.+ 1974 - Patty Hearst, dotter till William Randolph Hearst, kidnappas.+ 1984 - Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i storslalom i Borovetz, Bulgarien.+ 1987 - Hans Holmér fråntas uppgiften som spaningsledare i jakten på Olof Palmes mördare.+ 1991 - Partiet Ny demokrati bildas av Bert Karlsson och Ian Wachtmeister.+ 1995 - Maria Leissner väljs till partiledare för Folkpartiet.+ 2003 - Jugoslavien upplöses och ersätts av statsförbundet Serbien och Montenegro.+ 2005 - Inträffade en stor svavelsyraolycka hos kemiföretaget Kemira i Helsingborg när 15.000 ton svavelsyra rann ut+ 2006 - Kajsa Bergqvist slår inomhusvärldsrekord i höjdhopp (2.08). Idag fyller min far 56 år. GRATTIS!

Av Anders - 3 februari 2007 17:11

Första bilden nedanför är från Gammeln0llans 30-årsfest och den kallar jag för "Porrskådis" ;). Andra bilden är från en förfest innan senaste kårkvällen och den kallar jag för "Drottningar med Kungar".Resterande bilder finns på www.morgardshammar.tk och klicka på bilder!Tata

Av Anders - 3 februari 2007 17:04

Igår jobba jag, fick sova 3 timmar efter kårkvällen sen var det dags att åka till jobbet. Är rätt lugnt gjort de förr så vet va jag gör!Ikväll är de melodifestivalen som gäller sen blire nog utgång. Jag hoppas på bolle, beror lite på hur gamla mina kompanjoner som ska med är!Jag har nu lagt ut nya bilder från stefans 30 årskalas och senaste kårkvällen. Pic of the kårkväll och pic of the 30-årsfest kommer i nästa inläggIgår bidde det ingen flashback men kan berätta att gårdagens datum 1911 föddes Jussi BjörlingProffesorns Flashback+ 1706 - Svenska trupper under ledning av Karl Gustaf Rehnsköld vinner ett slag vid Fraustadt? i nuvarande Polen.+ 1862 - Thomas Alva Edison kommer på en ny idé. Han trycker the Weekly Herald och distribuerar tidningen till tågpassagerarna som reser mellan Port Huron och Detroit i Michigan. Det här är första gången en tidning trycks på ett tåg.+ 1917 - USA avbryter de diplomatiska förbindelserna med Tyskland.+ 1919 - Höll Nationernas förbund sitt första möte i Paris.+ 1919 - Sovjetiska trupper intar Ukraina och i Kiev bildas en sovjetisk lydregering.+ 1931 - En förödande jordbävning drabar staden Napier i Nya Zeeland. 258 personer omkom och det blev stora materiella skador.+ 1941 - Har Walt Disneys film Pinocchio? svensk premiär.+ 1951 - Tillsätter riksdagen en utredning om att införa televisionen.+ 1966 - Mjuklandar den sovjetiska månsonden Luna på månen.+ 1987 - En tjänsteman inom Stockholm stad spekulerar bort 442 miljoner kronor i optionsaffärer.+ 1989 - Paraguays långvarige diktator Alfredo Stroessner störtas i en kupp ledd av andra, mer demokratiskt sinnade militärer. Stroessner flyr till Brasilien.+ 2007 - Startar den svenska Melodifestivalen.Tata

Av Anders - 1 februari 2007 12:46

Ikväll är det fest men blir en lugn kväll då jag ska jobba imörö å köra bil imöröbitti. Men nån öl till maten nu blire! De få bli mitt alkoholdrickande för dagen sen ikväll blire läsk.Idag fick jag besked från försäkringskassan att jag hade fått 132 kr för mycket i bostadsbidrag 2005...ja just 2 år efter att jag fått bostadsbidraget, logiskt, Nej! Men gränsen på att man ska behöva betala tillbaka är 1200 så jag gick 132 kr plus idag :DProffesorns Flashback+ 1594 - Johan III begravs i Uppsala domkyrka.+ 1814 - Napoleon retierar över floden Aube.+ 1887 - Börjar en ranch byggas utanför Los Angeles. Den döps senare till Hollywood.+ 1896 - Operan La Bohème, av Giacomo Puccini, har urpremiär i Turin.+ 1918 - Ryssland börjar använda den gregorianska kalendern.+ 1924 - Storbritannien erkänner Sovjetunionen.+ 1939 - Utfärdas en förordning i Tjeckoslovakien som tvingar alla utländska judar att lämna landet inom sex månader.+ 1946 - Trygve Lie, norsk politiker, blir FN:s förste generalsekreterare+ 1951 - Beslutar FN:s generalförsamling med 44 röster mot sju att stämpla Folkrepubliken Kina som angripare i Koreakriget. Sverige tillhör de åtta länder som lägger ned sin röst.+ 1958 - USA:s första satellit skjuts upp.+ 1968 - Föds Lisa Marie Presley, amerikansk artist.+ 1987 - Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42.+ 2003 - Nicefördraget, EU:s grundläggande fördrag, träder i kraft.+ 2003 - Rymdfärjan Columbia exploderar över Texas och de sju astronauterna omkommer.Idag Fyller Gustaf Noren (sångare, gitarisst i Mando Diao) GRATTIS!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards