Alla inlägg den 21 februari 2007

Av Anders - 21 februari 2007 14:58

Proffesorn har gjort de igen bränt fast mat i kastrull så gåre när man inte kommer ihåg att man lagar mat. Denna gång vare mackaroner. Som tur har jag inte teflonkastruller längre. Så de gick snabbt att göra rent!Nu är de dags för kaffe å sen börjar förfesten!!! Eller ska man säga förförefesten!Tata

Av Anders - 21 februari 2007 09:22

En liten tanke från Proffesorn!----------------Bra Är BättreAlla säger att "lagom är bäst"och då om "lagom är bäst" borde "bäst vara lagom"Vilket innebär att de som är inte är bästinte heller är lagom.Och de som sportar och är bäst på sin sportär egentligen väldigt lagom bra på sin sportoch alla andra väldigt dåligaEftersom de inte är bäst är de ju heller inte lagom braOch tänk er att nån sägerdu är den bästa älskaren jag har haftDetta måste enligt föregående princip betyda attde är bara lagom bra älskareoch en älskare som är bra blir därmedbättre än den som var bästOch eftersom bäst är att vara lagomborde det betyda att om man vill vara bästmåste man vara bättre än lagomå detta får man genom att vara braEftersom "bäst är lagom" är samma sak som"lagom är bäst" måste de betyda att"bättre är bra" är samma sak som"bra är bättre".Och därmed kan man säga att"bra är bättre" är ett mer positivt ordspråkän "lagom är bäst".

Av Anders - 21 februari 2007 09:02

Igår var jag som sagt i falun. Efter det ögna jag igenom lite serier. Sen blev det möte på kvällen dammidagsmöte. Efter det gick jag iväg å fick lite trevligt sällskap :). Drack lite te å snacka lite.Idag ska jag till skolan å samla på mig pennor för ett år framöver! :) Efter det blire FEEEEEEEST! ja de är väl min dag idag.Proffesorns Flashback+ 1612 - Slaget vid Kölleryd, där svenskarna under Jesper Mattson Cruus af Edeby besegrar danskarna under kung Kristian IV.+ 1789 - En ny grundlag antas som ger kungen enväldig makt.+ 1808 - Ryssland anfaller Sverige vid Abborrfors i Finland.+ 1958 - Nasser väljs till president i Förenade Arabrepubliken.+ 1963 - Den första Telstarsatelliten togs ur bruk.+ 1982 - Thomas Eriksson, Sverige vinner 30 kilometer längdskidåkning för herrar vid världsmästerskapen i nordisk skidsport 1982 i Holmenkollen i Norge.+ 1987 - Olof Johansson väljs till Centerpartiets ordförande.+ 2007 - Proffesorn går på propellernTata

Ovido - Quiz & Flashcards