Alla inlägg under februari 2007

Av Anders - 17 februari 2007 11:31

Ja de är väl va denna dag handlar om. Markus Larsson har chans på medalj i slalomen. Andre Myhrer har också chans men ligger nog lite för långt efter men man vet aldrig 7-tiondelar kan gå fortIkväll blire melodifestivalförfest hos Pehå skulle jag tro om inte min lilla sockerkaka vill se på de vill säga då kanske man drar dit. Vet ju aldrig.Sen blire utgång på tal om utgång har jag redan fått i mig två shots :DDDProffesorns Flashback+ 364 - Jovianus, romersk kejsare, dog på hemvägen från ett fältslag , förmodligen på grund av matförgiftning, men han kan även ha blivit mördad.+ 1617 -I freden i Stolbova erhåller Sverige Ingermanland och Kexholms län.+ 1644 - Svenska trupper intar Helsingborg som hade övergivits av danskarna.+ 1753 - Detta år följdes 17 februari av 1 mars, eftersom Sverige övergår från den julianska kalendern till den gregorianska.+ 1867 - Första båten passerar genom Suezkanalen.+ 1904 - Puccinis opera Madame Butterfly har premiär på La Scala i Milano.+ 1931 - Adolf Hitler och Joseph Goebbels förbjuds hålla föredrag i Stockholm.+ 1938 - Bengt Sändh, svensk trubadur. Två Egoister är riktigt bra.+ 1959 - Världens första vädersatellit, amerikanska Vanguard 2 sänds upp.+ 1963 - Föds Michael Jordan, amerikansk basketspelare.+ 1972 - Antalet sålda Volkswagen bubblor överstiger Ford T.+ 1979 - Kina invaderar Vietnam.+ 1979 - Ted Gärdestad vinner Melodifestivalen.+ 1996 - Garri Kasparov besegrar schackdatorn Deep Blue.+ 2006 - För första gången vinner Sveriges damlandslag i ishockey över USA i mästerskapssammanhang. Se Olympiska vinterspelen 2006 - Ishockey.+ 2007 - Proffesorns Flashback tillbaka efter en dags uppehållIdag fyller Shirley Clamp 34 år. GRATTIS!

Av Anders - 16 februari 2007 23:36

Har visst glömt att skriva idag jaja sånt är livet så de blir inge Proffesorns Flashback. Idag har jag inte gjort så mycket fram till kvällen då blev de film å mat med trevligt sällskap. Fast om man såg så mycket på filmen de är en bra fråga. De pratades en hel del å var väl de som gjorde att filmen hamna i bakgrunden men de var bara trevligtImörö blire fest! Jihiiii! Å jag tror att de blir utgång på S2 imörö. Ska prata med moongate om de imörö!Thats my day.Dagens visdomsord från proffesorn"Why Pray To God, When Im Right Here"Tata

Av Anders - 15 februari 2007 23:06

Ja då var de lite info från cafekvällen här! - Pehå hade nybörjartur på massa tv-spel- Folk spelade poker oseriöst!- Proffesorn satt å försökte se vad folk gör när de bluffar å såvidare. De gick rätt bra.- Min lilla sockerkaka hälsa inte på mig sen såg hon mig så då gjorde hon det :P- Proffesorn köpte, En kaffe, en baguette, en läsk å en kaka.- Proffesorn gick hem strax innan 22.

Av Anders - 15 februari 2007 11:11

Ja präcis sådär stort frågetecken är jag de är cafekväll å inte kårkväll å de är Torsdag. Man kan inte ha cafekväll då de ska vara kårkväll! Sen är Carro vaken tidigt Och borgarsvinen är vid makten! Vad händer med denna värld! Snart kommer väl de där konstiga britterna över hit med sin vänstertrafik ;). Ska väl dit å ta mig en fika eller två.Igår kom martina över å prata lite strunt, trevligt!Proffesorns Flashback+ 1891 - Allmänna Idrottsklubben, AIK, bildas på Biblioteksgatan 8 i Stockholm.+ 1903 - Sliter sig vätgasballongen? Svenske?, som inför en tävling i Köpenhamn+ 1965 - Kanada antar sin nuvarande flagga, i färgerna rött och vitt och prydd av ett stort lönnlöv.+ 1972 - Föds Jaromir Jagr, tjeckisk ishockeyspelare.+ 1982 - Ett ryskt fartyg på väg till den kantrade oljeplattformen Ocean Ranger förliser.+ 1989 - Sovjetunionen tillkännager officiellt att alla deras trupper lämnat Afghanistan.+ 1990 - Den socialdemokratiska regeringen avgår efter att ett förslag om lönestopp avslagits.+ 2003 - Miljoner människor demonstrerade världen över mot USA:s och Storbritanniens planerade krig mot Irak.+ 2003 - Händelserna vid Askö, 36 skridskoåkare hamnar på flak och fick räddas av sjöräddningenTata

Av Anders - 14 februari 2007 17:17

Blev inge lunch med micke han trodde vi mena imörö å jag idag! Åt istället lunch med fru martina. De var ju inte helt otrevligt de heller! Lekte även biljett förmedlare tyvärr fick jag ingen del i kakan men va gör man inte för att få se lite glädje ;)Martina å Jag är nog de enda som inte ska till Falun å festa idag så därför kommer hon ta sin söta lilla rumpa ;)över till min soffa!Tata

Av Anders - 14 februari 2007 09:52

Ja idag ska jag å käka Lunch med Micke. Ska väl ta mig en vända ner på elgiganten å snoka en mobil åt min mor. Efter de vetefan. Fast känns som jag har miljoner saker att göra idag. Vi märker väl var vägen bär för den obärbara.Alla hjärtans dag är de också men jag får inge hjärta inte ens ett choklad hjärta :PProfessorns Hörna+ 1743 - Henry Pelham väljs till brittisk premiärminister.+ 1876 - Alexander Graham Bell lämnade in sin patentansökan om telefonen.+ 1912 - Arizona blir den 48:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.+ 1924 - Det amerikanska kontorsmaskinföretaget IBM bildas.+ 1928 - Per-Erik Hedlund, "Särna", tar Sveriges första OS-guld på skidor, vid fem-milen i S:t Moritz.+ 1982 - Den kanadensiska oljeplattformen Ocean Ranger kantrar och 84 personer omkommer.+ 1987 - Ingemar Stenmark vinner sin sista världscupseger i slalom i karriären i franska Markstein. Det är hans 85:e och näst sista seger i alpina världscupen totalt.+ 1992 - EES-avtalet undertecknas av EG och EFTA.+ 1989 - De första 24 satelliterna för GPS placeras i omloppsbana. Ayatollah Khomeini utfärdar en fatwa mot Salman Rushdie för hans kontroversiella skildring av profeten Muhammed i romanen Satansverserna.+ 2006 - Sverige får sitt första guld i vinter-OS på 12 år (senast Pernilla Wiberg i Lillehammer 1994) genom Anna Dahlberg och Lina Andersson i damernas skidsprintstafett. En halvtimme senare tog även herrarna guld i samma gren.+ 2007 - Proffesorn käkar lunch på Tenoren

Av Anders - 13 februari 2007 17:48

Hur kan en stad ta så mycket energi från en...jag fattar inte det! Blir så arg på mig! Jag ska fan inte bli trött bara för lilla Falun!Jaja man får väl uppsöka nån expert å kolla med dem om de har nått svar på mitt lilla mysterium!Vilken tur att man är snygg iaf ;)

Av Anders - 13 februari 2007 09:23

Jaha då vare snart dags att bege sig mot falun...Funderar på att hoppa kursen å spexet. Den staden kommer få mig på fall! Fattar inte varför men så är det!Proffesorns Flashback+ 1633 - Galileo Galilei anlände till Rom för att ställas inför inkvisitionen? för sina astronomiska teorier att jorden snurrar runt solen.+ 1912 - Utropar den kejserliga kinesiska regeringen Kina till republik.+ 1945 - Royal Air Force genomför en kraftig bombning av Dresden. Ungerfär 245 000 personer omkom+ 1953 - Nordiska rådet möttes till sin första session.+ 1955 - Fyra av de sju Dödahavsrullarna återfinns i Israel.+ 1973 - Devalveras den amerikanska dollarn med tio procent.+ 1983 - Brand i en biografi i Turin. 66 personer omkommer.+ 1983 - Tre linbanevagnar störtar i den italienska skidorten Champoluc. Tio personer omkommer.+ 1983 - Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i storslalom i Todtnau, Tyskland+ 1984 - Utses i Sovjet, Konstantin Tjernenko till ledare för kommunistpartiet efter den avlidne Jurij Andropov+ 2000 - Den sista originalstripen av serien Snobben publiceras. Seriens skapare Charles M. Schulz hade avlidit föregående natt i sitt hem i Kalifornien.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards