Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Anders - 31 oktober 2007 13:54

Jag jobbar å jobbar å jobbar. Imorse gick jag av mitt pass halv nio å jag börjar kl 16 igen. Men snart ska jag inte springa i mitt hamsterhjul på ett par dagar :)


Proffesorns Flashback 


+ 1517 - Martin Luther anslår 95 teser på slottskyrkans port i Wittenberg, vilket blir inledningen till reformationen.


+ 1864 - Nevada blir den 36:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.


+ 1878 - brinner Eldkvarn i Stockholm. Eldkvarn låg på den plats där Stockholms stadshus nu ligger.


+ 1919 - antar det danska folketinget en lag om lika lön för män och kvinnor i statlig tjänst.


+ 1956 - Suezkrisen inleds. Israel invaderar Sinaihalvön och tvingar egyptiska stridskrafter ända till Suezkanalen.


+ 1961 - flyttas Josef Stalins kropp från mausoleumet på Röda torget i Moskva. Kroppen begravdes senare i en enkel ordinär grav.


+ 2005 - Föds Leonor, spansk prinsessa.


+ 2006 - Umskalstunneln invigs, vilket ger Västerbotten och Nordland fylke åretruntförbindelser.


+ 2007 - Proffesorn springer i sitt hamsterhjul


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards