Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Anders - 8 oktober 2007 10:41

Nu var denna meningslösa måndag här igen...Ska käka lunch med micke det är väl allt jag har inplanerat idag.


Kom på att jag inte berättat att jag skickade ett mail till JET å frågade om jag kunde få ett nytt kvitto. För när jag var å tankade här för ett tag sedan hade jag tankat för 444,04. Å jag ville ju ha 444,44. Så jag frågade dem om det kunde skicka ut ett nytt kvitto där det stod så på. Jag skulle självklart betala administration och porto plus den där extra 40 öringen. Men de gick inte med på det :'( ...Jag vill ju ha tankat för 444,44. Chansen att få 5 lika siffror är ju lika stor som att vinna drömvinsten på lotto!


Proffesorns Flashback 


+ 451 - Konciliet i Chalcedon öppnas, vid vilket de orientaliskt ortodoxa kyrkorna bryter med de övriga kristna samfunden.


+ 1871 - utbryter den stora chicagobranden som ödelägger stora delar av Chicago Illinois.


+ 1908 - Det susar i säven (The Wind in the Willows) av Kenneth Grahame publiceras.


+ 1916 - Efter totalt 0-24 i fem möten kommer den första svenska segern i fotboll mot Danmark, 4-0


+ 1920 - Beordrar det ungerska inrikesministeriet alla judar som har invandrat efter 1914 att lämna landet omedelbart.


+ 1943 - Föds Chevy Chase, amerikansk skådespelare och komiker.


+ 1958 - Den svenske kirurgen Åke Senning opererar för första gången in en pacemaker


+ 1965 - den för sin tid högsta byggnaden i England, det 188 meter höga Post Office Tower, invigs.


+ 1970 - Meddelar Nobelkommittén att årets pris i litteratur går till den ryske författaren Alexandr Solzjenitsyn.


+ 1982 - Olof Palme bildar en ny socialdemokratisk regering, Då partiet fick 45,6% av rösterna och 166 mandat i Riksdagen


+ 1982 - Den svenska kronan devalveras med 16%


+ 2001 - En flygolycka i Milano inträffar med 118 omkomna.


+ 2004 - Ny motorväg på E4 förbi Örkelljunga och Skånes Fagerhult öppnas för trafik.


+ 2005 - Jordbävningen i Kashmir 2005.


+ 2007 - Proffesorn lunchar på Tenoren


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards