Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Anders - 7 oktober 2007 13:13

Igår blev det lite fest men första förfesten jag hamna på var någon fjortisförfest, där alla gick åt varsitt håll så tillslut vare jag, wallstreetn0llan och sångn0llan vi gick till Punkar Carro men där hade de visst middag, så där tappade jag sångn0llan. Jag och wallstreet gick hem till mig å kröka ett litet tag när de ringde från moongate. Tillbaka dit, då vare bättre drag. Sen ner på stan där träffade jag lite gamla goda ansikten men folk schlet i mig som om jag vore en saftig köttbit och de var hungriga vargar.


Inne i öltältet vare väl sådär...Där var min gårdag. Kanske inte den bästa men vad ska man göra.


Idag ska vi se om jag ska leka lärare :D Ni tycker det säkert låter perverst å vem vet det kanske det är :P


Proffesorns Flashback 


+ 3761 f.Kr - Enligt judisk tradition skapades Adam av Gud denna dag som bildar utgångspunkten i den hebreiska kalendern.


+ 1391 - Birgitta Birgersdotter, heliga Birgitta, helgonförklaras.


+ 1571 - Slaget vid Lepanto mellan det Osmanska riket och en allians av Spanien, Rom, Venedig och Malta.


+ 1573 - Romerskt-Katolska kyrkan instiftar årlig fest till ära till Vår Fru av Rosenkransen (Lady of the Rosary)


+ 1849 - Dör Edgar Allan Poe, amerikansk författare, poet.


+ 1882 - Förbundet djurens rätt bildas.


+ 1900 - Föds Heinrich Himmler, tysk nazist och högste chef för SS.


+ 1933 - Flygbolaget Air France grundas.


+ 1938 - Judy Garland sjunger in Over the Rainbow, för filmen Trollkarlen från Oz (1939).


+ 1942 - Walt Disneys tecknade långfilm Fantasia har svensk premiär.


+ 1949 - Staten Östtyskland (DDR) bildas (detta datum var Östtysklands Östtysklands nationaldag åren 1950–1989).


+ 1950 - Tibet ockuperas av kinesiska kommunister.


+ 1952 - Föds Vladimir Putin, rysk president sedan 2000.


+ 1966 - Provierörelsen grundas.


+ 1974 - Föds Charlotte Perrelli, svensk sångerska, schlager och dansband etc, vinnare av Eurovisionsschlagerfestivalen 1999.


 + 2007 - Proffesorn tare lite lugna puckar


 Tata

Ovido - Quiz & Flashcards