Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Anders - 26 oktober 2007 08:34

Ja imorgon är dagen vi alla vänta på här igen, men eftersom jag jobbar då å inte hinner skriva något om denna underbara dag så skriver jag det idag. Som ni alla förstår pratar jag ju om Internationella nalledagen :) Ta med eran nalle till skolan/jobbet, på promenaden, på kryssningen vart ni än ska. Köp en tårta för att fira denna lilla krabat :)


Inatt sov jag visst med linserna i vilket jag inte minns att jag gjorde har för mig jag tog ur dem. Tror att någon var framma å tröck i dem i mina ögon när jag sov :DDD


Proffesorns Flashback 


+ 740 - En jordbävning skakar Konstantinopel och orsakar stor förödelse.


+ 1640 - Freden i Ripon undertecknas och återställer freden mellan Skottland och Karl I av England.


+ 1795 - Direktoriet, en sammansättning av fem direktorer, bildas och delar på den styrande makten i slutfasen av den Franska revolutionen.


+ 1825 - Eriekanalen invigs och förbinder Niagarafloden med Hudsonfloden.


+ 1881 - Revolverstriden vid O.K Corral utspelades i Tombstone, Arizona


+ 1905 - Konventionen i Karlstad, som gör slut på den Svensk-norska unionen, undertecknas.


+ 1940 - Jaktplanet P-51 Mustang flyger för första gången.


+ 1955 - Österrike åter självständigt och förklarar sig neutralt.


+ 1970 - Har Muhammad Ali återfått sin boxningslicens efter att ha fråntagits den då han vägrade värnplikt, och gör comeback genom att besegra landsmannen Jerry Quarry i tredje ronden.


+ 1974 - Har Per Åhlins och Beppe Wolgers tecknade långfilm "Dunderklumpen" premiär.


+ 1986 - Kan kineserna se Kalle Anka för första gången när den kinesiska televisionen börjar sända ett halvtimmeslångt program (som skall visas en gång i veckan) med Kalle och hans vänner.


+ 2005 - Kom ett beslut från Datainspektionen om att släktforskarnas utbyte över internet av uppgifter om avlidna förfäder bryter mot personuppgiftslagen, pul.


+ 2007 - Proffesorn förbereder inför den stora dagen imörö (internationella nalledagen) 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards