Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Anders - 2 oktober 2007 10:05

Idag är en sån där dag då man inte har nå mycket att berätta så därför tänkte jag bara skriva lite om egentligen ingenting. Detta kan tyckas vara väldigt konstigt men sen är ju jag inte som alla andra människor utan har en oerhörd stor fantasi som kan skena iväg ibland. Å när den skenar iväg det är då jag kommer på de bästa ideerna. Men idag är inte den dagen då jag tänker låta min fantasi skena iväg eftersom jag ska å jobba idag också å jag vill inte komma till jobbet å vara alldeles tokig.


Tokig kan jag få vara på min lediga tid, vilket är just nu när jag skriver detta. Å ni tycker nog att detta jag skriver är lite tokigt eftersom det inte fyller någon funktion och jag har sagt samma sak på ett antal rader. Som jag lika gärna hade kunnat sagt på två meningar. Men eftersom det inte var meningen att jag skulle skriva det på ett par meningar fick jag istället skriva det med många meningar, kan iof verka rätt meningslöst men så är nu fallet :P


Proffesorns Flashback 


+ 1890 - Föds Groucho Marx, amerikansk komiker, skådespelare, Bröderna Marx.


+ 1910 - Höll flygbaronen Carl Cederström flyguppvisning på Djurgården i Stockholm. Han flög Djurgården runt på 10 minuter. På den tiden kallade man flygarna aviatörer.


+ 1928 - Carl Gustaf Ekman avgår som svensk statsminister och efterträds av Arvid Lindman.


+ 1942 - Den brittiska kryssaren Curacao sjunker utanför Irland efter att ha kolliderat med oceanfartyget Queen Mary, varvid 338 personer omkommer.


+ 1950 - Serien Snobbens första avsnitt publiceras.


+ 1951 - Föds Sting, eg. Gordon Matthew Sumner, brittisk pop/rocksångare.


+ 1954 - Göteborgs universitet invigs.


+ 1955  - Invigdes Stockholmsförorten Västertorp av kung Gustav VI Adolf och drottning Louise.


+ 1967 - Föds Frankie Fredericks, namibisk friidrottare.


+ 1979 - Föds Maja Ivarsson, svensk musiker, sångerska i The Sounds.


+ 2006 - Per Westerberg väljs till riksdagens talman.


+ 2007 - Proffesorn skriver något meningslöst i sin blogg 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards