Alla inlägg under maj 2008

Av Anders - 21 maj 2008 14:04

Kom underfund med att det var längesen jag skrev något riktigt cynisk här i min lilla hörna. Inte vet jag varför det är så. Kanske det beror på att jag inte har några fler cyniska tankar som måste ut (tror väl inte på den). Eller så är det för att folk äntligen börja inse den bittra sanningen (tror nog inte på den heller).


Nej chansen att ni skulle inse vad som egentligen är, är väl inte speciellt stor. För att de skulle kunna ske så måste väl någon professor (å då pratar jag inte om mig) gjort en undersökning i sisådär 20 år å berätta sådant som är sunt förnuft, men eftersom inte de har sagt så kan vi inte tro att de är på det viset. Hur fan skulle vi kunna tro något utan att ha en vetenskaplig grund att stå på. Nej det går inte. Eller jo det gå men bara i krissituationer. Inte annars!


De finns ett annat alternativ till hur ni kan inse att saker är på det vis som ni inte vill se att de är. De skulle vara om någon rik oljesnubbe eller varför inte bill gates. För eftersom de har pengar så måste vi ju hålla med dem för annars kanske vi blir drabbade på olika sätt. Genom att de flyttar fabriker till andra länder å därmed förlorar vi arbetskraft. Å därmed också våran lön att överleva. För överleva vill alla göra. Så bäst att hålla med de där rika gubbarna!


JÄVLA PUCKON!


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 21 maj 2008 08:28

Såg semifinal ett utav melodifestivalen. Sverige var inte med. Men hör å häpna idag fick man inte rösta? Jag fattar inte, tror de att man ska låta bli att rösta bara för att sverige inte är med? Å vad skulle de spela för roll? Ingen alls! inte så att man kan kalla de för fusk om jag röstade på Irland!


Ja Irland! De är fan den största kalkonen någonsin i eurovisionens historia. Eller vänta. Folieinpackade tellitubbin var nog större! Ääää de får dela på den platsen. Iaf kom inte den vidare så de var bra :)


Bäst igår var Andorra, Norges och Polens bidrag. Ryssland får väl godkänt också, blev dock lite butt när den där jävla skriskoåkande piruettmannen var med. Nej nej nej. Där försvann allt hopp om frihet i ryssland :P


Ja ni som följer med i de här svängarna vet att Andorra inte gick vidare. Vilka idioter! Å de var ju den som var bäst utav alla igår. Tror jag ska bli diktator å ta över europa å se till att bra musik bara får spelas :P


Själv tror jag Charlotte kommer floppa rätt hårt idag! Men de är bara min åsikt


Nej nu är det dags för lite peace and löööve musik igen :)


Eldkvarn - Fulla för kärlekens skull



Av Anders - 20 maj 2008 09:08

På lördag är det ppp å enligt SMHI ska det bli sol, vindstilla och ca 13 grader varmt. Låter inte det härligt. Men sådant där kan ju ändra sig väldigt fort. Men nu håller vi tummarna på det. Å gärna att de blir någon grad varmare så att jag kan bada i fontänen :DDD


Vad som händer å fötter idag, får framtiden visa. Glad ska jag iaf vara :)


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 19 maj 2008 09:58

Fyfan nu önskar jag att det kunde vara onsdag å klockan kunde vara kring 22 för då skulle herr Ober som sitter å skriver detta ta sig en öl å ladda upp för den kommande helgen! Fyfan vad jag ska slå klackarna i taken denna helg. Jag känner att de här två dagarna som jag jobbar denna vecka kommer bli grymt jobbiga. Då jag måste vara seriös men allt jag vill är att skutta runt som en liten tok!


Nej nej nej Ge mig onsdag klockan 22 nu!!! Den som längtar efter något drickbart längtar alltid för länge :P


Nu band som kommer till P&L. Rootvälta - Vara


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 18 maj 2008 09:02

Igår var en mystisk dag. För det första var jag trött som en bisonoxe om de nu kan vara jättetrötta. Sen gick humöret upp å ner likt en kvinna med pms. Fyfan vad skönt att den dagen är över. För nu är jag pigg å glad likt en pigg-elin. Haha, fyfan vad dåligt skämt :P


Nej dags för lite musika. Lite mer folk som kommer till P&L


Veronica Maggio - Nöjd




Av Anders - 16 maj 2008 13:01

Var på kurs idag. Då kursen nästan är slut så kommer chefen å frågar om jag kan jobba mellan 15-21. Jaja blir väl bara att jobba. Tänkte begära ledigt den 6 juni eller 2 juli istället då. Nationaldagen vill jag vara ledig på å fira med pompa å ståt å även nationalsången :)


Så det är väl snart dags att bege sig mot jobbet igen. Tur att man har en lugn vecka nästa vecka. För me tanke på att jag jobbat så mycket denna vecka som jag inte skulle så behöver jag det. Å jag antar att jag säkerligen blir utbeordrad i helgen!


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 15 maj 2008 16:56

Var på kurs men det hände inte så jäkla mycket på den. Var brandutbildning. Fick dock släcka lite eld iaf :)


Dum som jag var så trodde jag ju att mannen som höll i det menade att vi skulle få tända på oss själva när och sen släcka oss men var visst en docka vi skulle släcka. Nu tänker vissa hur dum får han va...Men vaddå vi hade ju fått ha skydd på oss i mängder när vi skulle springa omkring som en brasa. Men nej nej, tråkigt tyckte jag att det var :(


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 14 maj 2008 10:19

Börjar 11 idag å slutar klockan 21. Jihaaaa. Sen jobbar jag ett antal timmar imorgon å ett fåtal timmar på fredag. Yaaay snart ledig. Undrar om man får bowla idag på jobbet. De var ju ett tag sedan jag fick göra det på jobbet. Fyfan vad drygt det ska vara. Måste bowla på jobbet. Puhuuuuu, jag gråter för så tråkigt äre ;)


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards