Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Anders - 4 maj 2008 22:12

Hitta en väldigt vacker skylt på ett ställe utanför Dalateatern i Falun. Tänkte jag visar två andra innan bara för att biskriva lite hur allt ser ut



Ja där ser man en liten ficka man kan åka in i så att man kommer fram till dörren som ni ser så är det en parkering förbjuden skylt. Å på andra sidan finns det ett vägmärke som säger att man inte får åka in där. Då vet vi det. Nu ska vi se vad det står på skylten under parkering förbjuden skylten.



RONDELL!!! Först å främst så är rondell det som befinner sig i mitten utav en cirkulationsplats. Å Cirkulationsplats är det riktiga namnet på sånna ställen. De borde man veta om man sätter upp en skylt. Men det är ju inte det värsta. Hur i helvete det får det där till en cirkulationsplats (rondell) förstår jag inte??? Jag tror de ska kolla vad som krävs för att de ska få kallas cirkulationsplats.


Eller så är det så enkelt att de menar att man inte får parkera på gräsmattan där i mitten! Men på vägen går bra! :P


Jävla dumma falubor.


Kram mina cyniska vänner ;)



2-2

Av Anders - 4 maj 2008 17:30

Ja vad ska man säga om matchen. Inte speciellt rolig tyckte dock att brage var det lite bättre laget men ett ok resultat. Var inte speciellt många heta chanser. Falun hade tre frilägen (slarv utav försvaret, två utav dem var riktiga smör pass från brages sida), gjorde mål på två utav dem. Brage hade ett spel mål å en straff som bidde mål på.


Men höjdpunkten idag var domaren som nog inte hade många rätt denna dag. Blåste för saker som inte var något å andra saker sket han i fullständigt. En frispark som brage skulle ha haft sket han i å blåsa å vola så hade Falun sen 1-0.


Men om man ska hylla någon i Brage då. Så tycker jag att alla inhoppare satte fart på brages spel. Ett stort plus till Pontus Hindrikes (han var en utav inhopparna) som tog för sig ordentligt :)


De finns säkert några till som ska ha lite plus. Men i de stora hela så kan Brage så mycket bättre.


De enda bra med detta resultatet är att Falun bara har två poäng och Brage har sju :DDD 


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 4 maj 2008 10:00

Då var första spexveckan slut då. På tisdag börjar vecka 2. Det ska bli skönt att slippa undan alla människor. Börjar fan bli lite trött på dem allihopa så någon dag från dem gör nog så att man klarar sig bättre igen. Nu tror säkert många att jag tycker illa om dem men inte så jag menar. Vill bara ha lite andrum från dem. Eller jag behöver lite annat folk att umgås med, fan jag behöver bra med ruljans i min bekanskapskrets.


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards