Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Äckligt Rik! Äckligt mycket alkohol!

Av Anders - 27 juli 2007 12:04

idag fick jag löningen fick tillåmed lite mer än jag räknat med å då räkna jag med mycket pengar. Å till alla ni rikemansbarn som som tjänar de jag nu tjänat ihop på två månader tjänar på en månad säger jag bara KÄFT! Jag är rik här å nu! Jag är äckligt rik (iaf så rik som man kan bli som personlig assistent). Tack för det!


Gjorde direkt av med en 1000-lapp på alkohol här följer min inköpslista


1 st Martini basso

1 st Hasselnötslikör (lät jävligt gott måste jag säga)

2 st Spendrups Bright (måste ju testa nya ölen från spendrups) 

5 st Baccardi Breeze

5 st Staropramen

10 st Smirnoff ice 

10 st Stella Aortois (eller hur de stavas men iaf äntligen har längtat efter den ölen)

En platta svensk starköl


Summa summarum nästan 1000 kr


Proffesorns Flashback 


+ 1214 - Slaget vid Bouvines, där kung Filip II August av Frankrike besegrar en koalition bestående av bla. den tysk-romerske kejsaren Otto IV och den engelske kungen Johan utan land.


+ 1225 - Visby domkyrka invigs, dock ännu ej som domkyrka.


+ 1361 - Visby brandskattas av den danske kungen Valdemar Atterdag


+ 1518 - Slaget vid Brännkyrka, då riksföreståndaren Sten Sture d.y leder en svensk bondehär till seger över danskarna.


+ 1714 - Slaget vid Rilax (Bromarf socken invid Hangö udd), där Nils Ehrenskiöld med sex galärer länge håller stånd mot 115 ryska


+ 1839 - grundandet av Wikningskommissionen i Linköping.


+ 1939 - Gösta Knutsson utkommer med första boken om Pelle Svanslös.


+ 1940  - Debuterar Bugs Bunny som tecknad film hos Warner Bros.. Regissör är Tex Avery.


+ 1953 – Koreakriget - stilleståndsavtal undertecknas av USA, Kina, Nordkorea och Sydkorea.


+ 1955 – Den allierade ockupationen av Österrike avslutas.


+ 1976 - 655.000 personer mister livet i ett jordskalv i Kina.


+ 1983 - Sker ett armeniskt attentat mot turkiska ambassaden i Lissabon.


+ 1989 - Stockholms tingsrätt dömer Christer Pettersson för mordet på Olof Palme.


+ 1998 - Exploderade en bomb under en konsert i Atlantas Centennial Olympic Park, och två personer dog och 110 skadades.


+ 2002 - Skadades 27 jugoslaviska ungdomar vid en explosion i ett diskotek i Linz, Österrike, när en handgranat exploderade.


+ 2002 - Under en flyguppvisning i Ukraina störtade ett jaktflyg bland en mängd åskådare, och över 80 människor dog och 115 skadades


+ 2007 - Filmen om The Simpsons har premiär.


+ 2007 - Blir äckligt rik för (ett litet tag iaf)


+ 2007 - Proffesorn köper alkohol för nästan 1000 kr 


Idag fyller Claes Eriksson från Galenskaparna 52 år. GRATTIS!!!


Tata 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards