Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Anders - 2 juli 2007 15:29

Är lite uttråkad nu innan jag ska åka te MH så jag gör en gammal goding till lista :D


: Regler ::

1. Sätt din musikspelare på shuffle.
2. Tryck bara på nästa låt mellan varje fråga.
3. Använd låttiteln som svar på frågan även om det inte stämmer in nånstans.

FUSKA INTE!



How are you feeling today?
Lordi - Icon of Dominance
Kommentar: Ja känner mig nog som en icon för all makt. Så lika bra att ni gör som jag säger :DDD


How do your friends see you?
Thomas Järvheden - CP låten

Kommentar: Haha behöver jag kommentera den :P


Will you get married?
Eldkvarn - Den långa färden
Kommentar: Antingen menar de att mitt giftermål håller länge eller så är de en lång färd innan jag är där ;)


What is your best friend's theme song?
KT Tunstall - Suddenly i see

Kommentar: Plötsligt så ser han. Har han varit blind. De minns jag inte ;)


What is the story of your life?
Appelton - Everything eventually
Kommentar: Ja i slutendan så har jag fått de jag velat :)


What was high school like?
Sasha - We can leave the world tonight

Kommentar: De kunde de fan visst göra, de var väl fan ingen som brydde sig om världen bara sig själva! Har min playlist tagit semester eller! :P


How can you get ahead in life?
Vinylshakerz - One night in bangkok

Kommentar: Då drar jag dit! :)


What is the best thing about your friends?
Catterfeld - Nimand sonst

Kommentar: nej ingen annan är som dem :)

What is tonight going to be like?
Strebers - Högervindar
Kommentar: De är väl inte bara ikväll utan snarare så att de är så tills nästa val! Skyll inte på mig jag rösta rött!


What is instore for the remainder for this weekend?
Donots - Rollercoaster

Kommentar: Jasså, de blir en rolig helg på jobbet alltså :)


What song describes you?
Nightwish - Phantom of the opera

Kommentar: Mmmm jag gömmer mig gärna bakom masken


To describe your grandparents?
Rise against - Behind closed doors
Kommentar: Me tanke på att alla är döda så lär väl de vara bakom stängda dörrar, tror inte man får öppna deras gravar, räknas väl som gravfrid eller något sådant ;)


How is your life going?

Evenescence - Bring me to life
Kommentar: Inge bra verkar de som...usch vad jobbigt


What song will they play at your furneral?
Melissa Etherigde - I want to be in love
Kommentar: Jupp när jag dör så ska jag banne mig se till att de inte finns nå hat! :)


How does the world see you?
DLK - Hockeyfrilla

Kommentar: Ja jag har ju försökt att bli mr 80-tal så verkar som man har lyckats visst :)


Will you have a happy life?

Radioaktiva räker - igåridagimorgon

Kommentar: Verkar som att jag ska leva igår idag och imorgon alltid lika trevligt att veta att man får leva :)


What do your friends really think of you?
Nonpoint - any advice
Kommentar: förlåt då jag kan inte rå för att ni inte vet hur ni ska hantera mig :P


Do people secretly lust for you?
Incubus - Megalomaniac

Kommentar: Självklar värsta paniken för att få mig


How can I make myself happy?
Me first and the gimmie gimmies - Dont cry for me argentina

Kommentar: Bara att inte gråta för argentina, för mig hade de räckt med norge eller finland men jaja säger de argentina så visst ;)


What should you do with your life?
Kieth Urban - Days go by

Kommentar: Bara låta dagarna gå.


Will you ever have children?
Orion too - Fade away
Kommentar: Inte en chans ska försvinna innan dess :P


Tata


Av Anders - 2 juli 2007 14:02

Då börjar jobbandet igen denna vecka jobbar jag rätt mycket 44 eller 45 timmar om jag inte räknat helt fel. Man kan ju hoppas att jag räknat fel iaf. Fick ingen lön förra månaden har blitt nått strul. Får dubbel lön denna månad jihiiiiii...


Proffesorns Flashback


+ 1477 - Fick Uppsala universitet sina första privilegier.


+ 1505 - Martin Luther beslutar sig för att gå i kloster.


+ 1857  - Tar amerikanen B J Lane från Cambridge, Massachusetts patent på gasmasken.


+ 1865 - Brann staden Karlstad. C:a 3000 invånare blev hemlösa.


+ 1865 - Grundas Östra Londons väckelsesällskap av makarna William och Catherine Booth i England. Rörelsen skulle 1878 byta namn till Frälsningsarmén.


+ 1869 - Föds Hjalmar Söderberg, svensk författare och journalist.


+  1900 - Ferdinand von Zeppelins första luftskepp flyger.


+ 1900 Gjorde Graf von Zeppelin sin första luftskeppsuppstigning, från Bodensjön. Farkosten kallades LZ-1 Zeppelin.


+ 1905 - Träder en ny lag i kraft i Frankrike som begränsar arbetstiden för gruvarbetare till nio timmar.


+ 1920  - Utses statsminister Hjalmar Branting att tillsammans med Ålandsdelegationen vara Sveriges ombud, då Nationernas Förbund tar upp Ålandsfrågan.

  

+ 1956 - Elvis Presley spelar in "Hound Dog" och "Don't Be Cruel" i RCA:s studio i New York.


+ 1961 - Dör Ernest Hemingway, amerikansk författare, nobelpristagare.


+ 1966  - Toppar Frank Sinatra den amerikanska Billboardlistan med "Strangers In The Night".


+ 1985 - ESA:s rymdsond Giotto skjuts upp


+ 1986 - Föds Lindsay Lohan, amerikansk skådespelare.


+ 1987 - Joakim Nyström vinner Swedish Open genom att slå Stefan Edberg i finalen.


+ 2007 - Proffesorn längtar inte efter att jobba 


Idag fyller Robert Broberg 67 år. GRATTIS! 

Ovido - Quiz & Flashcards