Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Anders - 8 juli 2007 20:38

Ungefär så många (eller lite mer) steg har jag tagit under min livstid. Snittet för en vanlig svensson var visst 7000 meter per dag och räknar man en meter per steg då får man 7000 steg. Sen äre bara att ta det gånger 365 och 25 å vola så är man där.


Nu undrar ni säkert varför Proffesorn räknade ut detta. Jo de var så att han hade extremt tråkigt på jobbet men som tur var det en fågel som gapade in iden i mitt öra, om att jag kunde räkna ut hur många steg jag tagit under min livstid :DDD


Proffesorn Flashback 


+ 1319 - Den tre år gamle Magnus Eriksson väljs till svensk kung på Mora äng


+ 1717 - Tordenskjold försöker inta Strömstad men möter hårt motstånd.


+ 1838 - Föds Ferdinand von Zeppelin, tysk general och luftskeppskonstruktör.


+ 1853 - Den amerikanske kommendören Matthew Perry tvingar med kanonbåtar shogunatet att "öppna upp" Japan för bl.a handel.


+ 1859 - Dör Oscar I, svensk kung.


+ 1889 - Första numret av Wall Street Journal utkommer.


+ 1940 - Ransonering på kakao införs i Sverige.


+ 1965 - Föds Niclas Wahlgren, svensk skådespelare.


+ 1990 - Stefan Edberg vinner Wimbledon, för andra gången.


+ 2006 - Tyskland vinner bronset i Fotbolls VM på hemmaplan, efter att ha besegrat Portugal med 3-1


+ 2007 - Proffesorn räknar ut hur många steg han tagit under sin livstid.


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards