Alla inlägg den 18 juli 2007

Av Anders - 18 juli 2007 10:45

Då har man snart slut på ledigheten för denna gång å nu jobbar jag 56 timmar från torsdag till torsdag pusst stånk å stön...Jaja sånt är livet får se de så att snart kommer min stora löning in :D


Hitta en till del på min personlighet som var mig upp idagen..."

ENFP has been known to "go fishing" for compliments." Haha fyfan vad de stämmer fast idag brukar jag ju gå runt å göra narr av mig själv och fiska på ett sånt vis att de inte går att tolka de på annat sätt än komik!!! Fast hahahahahahaha!


Proffesorns Flashback 


+ 390 f.Kr - Slaget vid Allia, där romarna lider ett svårt nederlag mot en gallisk armé, med följd att gallerna kan erövra och bränna Rom.


+ 1631 - Slaget vid Burgstall, där Gustav II Adolf leder bl.a Västgöta ryttare i ett anfall.


+ 1656 - Tredagarsslaget vid Warszawa startar (pågår till 20 juli).


+ 1870 - Första Vatikankonciliet antar konstitutionen Pastor Aeternus som innehåller ofelbarhetsdogmen.


+ 1871 - Stockholm centralstation invigs.


+ 1892 - Dör Thomas Cook, engelsman, grundare av världens första resebyrå.


+ 1909 - Utlyste svenska LO storstrejk i landet, och den 26 juli svarade arbetsgivarna med lockout.


+ 1909 - Bildades Svenska sångarförbundet.


+ 1918 - Nelson Mandela, sydafrikansk statsman och anti-apartheidkämpe, president 1994–1999.


+ 1925 - Adolf Hitler publicerar sin bok Mein Kampf.


+ 1936 - Spanska inbördeskriget bryter ut (pågår till 1939).


+ 1966 - Bobby Fuller hittas död i sin bil utanför hemmet i Hollywood, endast 22 år gammal. Polisen rubricerade fallet som självmord, medan hans vänner trodde att han mördats. Han ledde Bobby Fuller Four som slog igenom med Top 10-hiten "I Fought The Law". Låten har senare spelats in av Clash med flera.


+ 2007 - Proffesorns sista lediga dag på sin lediga vecka 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards