Direktlänk till inlägg 26 juli 2007

Lööööööön!

Av Anders - 26 juli 2007 08:44

Imörö kommer löningen. Jihaaaa! å de är bara ett få timmar kvar som jag behöver arbeta innan jag får festa :DDD Kan livet bli mycket bättre än så här. Tror inte det. Men sen så är jag ju bäst också ;)


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Liberias nationaldag

+ Idag är det Maldivernas nationaldag

+ Idag är detSankta Anna, jungfru Marias mor.

+ Idag är detKubas nationaldag

  

+ 1704 - Slaget vid Jakobstadt, där svenska trupper besegrar en rysk-polsk armé.


+ 1788 - New York blir den 11:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.


+ 1814 - Svenska trupper går till anfall mot Norge för att genomdriva den union som freden i Kiel hade utfäst.


+ 1875 - Föds Carl Gustav Jung, schweizisk psykiater, psykolog och författare.


+ 1893 - Inleds kommersiell produktion av adresseringsmaskiner i Chicago.


+ 1908 - Avslutas det första jorden runt loppet med bil. Segraren kom i mål i Paris. Loppet startade i februari samma år.


+ 1908 - FBI, Federal Bureau of Investigation, skapas (då som BOI, Bureau of Investigation).


+ 1936 - Hålls den första kapprodden med kyrkbåtar på Siljan i Dalarna


+ 1945 - Winston Churchill avgår som premiärminister till följd av Labourpartiets seger i de allmänna valen. Han efterträds av Clement Attlee.


+ 1947 - CIA, Central Intelligence Agency, skapas genom att National Security Act träder i kraft.


+ 1952 - Militärkupp i Egypten avsätter kung Farouk.


+ 1953 - Fidel Castro leder en misslyckad attack mot kasernen Moncada, och därmed startar den Kubanska revolutionen.


+ 1956 - Egypten nationaliserar Suezkanalen, vilket leder till Suezkrisen.


+ 1964 - Föds Sandra Bullock, amerikansk skådespelare.


+ 1969 - Intar Elvis Presley scenen efter åtta års frånvaro, och gör den första av 57 planerade shower på International Hotel i Las Vegas.


+ 1987 - Irländaren Stephen Roche vinner Tour de France. Därmed blir han den femte genom tiderna som vunnit både Giro d'Italia och Tour de France samma år.


+ 2005 - Discovery blir den första rymdfärjan som lyfter efter Columbias haveri 2003.


+ 2007 - Proffesorn inväntar lönen som gör honom halvt förmögen :DDD 


Tata 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards