Alla inlägg den 30 juni 2007

Av Anders - 30 juni 2007 16:23

Idag spelar Lars Demian på peace and love måste bara se han måste måste måste...eller måste måste jag väl inte men vill vill jag. Fast hur man kan lägga Nationalteatern och Lars Demian förstår jag inte. Visst ena är lite politisk trubadur (för er alla riktiga Lars Demian fans som inte tycker att beskrivningen passar ber jag om ursäkt till) eller va man ska kalla det för och de andra är progg men de tror fan att båda slåss om samma personer. Jaja jag är iaf inte den enda som är bitter över detta.


Igår fick jag se Sabaton live, Tyckte om dem innan men nu är jag fan förälskad i dem, så grymma de var. Allt var kanon! Tyvärr måste jag ju erkänna att de bandet är från Falun (om inte jag minns fel). Men de fatta iaf att de är i borlänge allt händer ;) (man kan ju inte säga allt för många snälla saker om Falun ;) )


Proffesorns Flashback 


+ 1908 - En våldsam explosion äger rum i ett område vid den sibiriska floden Mellersta Tunguska. Den var av en styrka motsvarande mellan 10 och 15 megaton och antas bero på en meteorit.


+ 1921 - Lag 1921:288 träder i kraft i den svenska strafflagen, vilket innebär dödsstraffets avskaffande för brott begågna i fredstid.


+ 1934 - De långa knivarnas natt - den nazistiska utrensningen av ledningen för de egna stormtrupperna SA (till 1 juli).


+ 1936 - Första utgåvan av romanen Borta med vinden av Margaret Mitchell utkommer.


+ 1942 - De sista judiska skolorna i Tyskland stängs.


+ 1953 - Dör Elsa Beskow 


+ 1960 - Belgiska Kongo blir självständigt under namnet Republiken Kongo.


+ 1962 - Radio Nord sänder för sista gången


+ 1966 - Föds Mike Tyson, amerikansk boxare.


+ 1974 - Mrs. Alberta King, mor till medborgarrättskämpen Martin Luther King skjuts till döds i en baptistkyrka i Atlanta, Georgia, USA.


+ 1985 - Föds Michael Phelps, amerikansk simmare.


+ 2002 - Brasiliens herrlandslag tar sitt femte VM-guld i fotboll.


+ 2005 - Första kända observationen av en amurfalk i Sverige, i Kläckeberga, Småland.


+ 2006 - Sveriges (och även Danmarks) äldsta pappersbruk Klippan, grundat 1637, begärs i konkurs.


+ 2007 - Proffesorn ska se Lars Demian 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards