Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Anders - 9 juni 2007 14:23

Tjoho på er allesammans idag tog jag mig iväg till Jätturn med Micke. De är ett naturreservat i smedjebackenskommuns utkant. Ja mer behöver ni väl inte veta. Ikväll ska jag å grilla också trevligt trevligt.


Måste även berätta att jag har en ny tv eller den är inte ny men ny för mig. Vaktar den över sommaren när min lilla sockerkaka är i Norge.


Proffesorns Flashback


+ 68 - Romerske kejsaren Nero begår självmord.


+ 1534 - Saint Lawrencefloden i Nordamerika upptäcks av fransmannen Jacques Cartier.


+ 1870 - Dör Charles Dickens, brittisk författare.


+ 1924 - Uruguay vinner OS-finalen i fotboll i Paris.


+ 1934 - Kalle Anka/Donald Duck, amerikansk animerad figur debuterar i kortfilmen Den kloka hönan.


+ 1961 - Föds Michael J. Fox, kanadensisk-amerikansk skådespelare.


+ 1963- Mannen jag visst var lik föds, vi pratar då om Johnny Depp, amerikansk skådespelare.


+ 1996 - Peter Karlsson sätter svenskt friidrottsrekord på 100 meter.


+ 2007 - Proffesorn blir bjuden på grillning


Tata

Ovido - Quiz & Flashcards