Alla inlägg den 17 juni 2007

Av Anders - 17 juni 2007 09:33

Var personalfest igår, de var kul värre å god mat bjöd de på man blir så glaer när man får mat :D. Sen gick vi ut. Väl ute träffade jag Camilla. Världen är bra liten.


Folket på mitt jobbet är störtsköna de värsta är att många vet vem jag är men jag inte har en aning om dem. Fast detta beror inte på att alla känner apan för de vet inte vem jag kan vara om jag vill haha så skönt att få vara i bakgrunden. nej dett a beror på att de har kolla på alla andra i min familj. Jag själv sitter där som ett frågetecken ;)


Proffesorns Flashback 


+ 1300 - Åbo domkyrka invigs.


+ 1397 - Erik av Pommern kröns till kung över Danmark och Sverige


+ 1682 - Föds Karl XII, svensk kung 1697-1718.


+ 1709 - Karl XII blir skjuten i foten under en rekognoscering


+ 1775 - Slaget vid Bunker Hill.


+ 1896 - Serietecknare Rudolf Petterson föds, 91:ans skapare


+ 1940 - Lettland ockuperades av Sovjetunionen.


+ 1944 - Island förklarar sig självständigt från Danmark.


+ 1950 - Skådespelaren Judy Garland sägs upp av filmbolaget MGM efter många års samarbete.


+ 1953 - Folkupproret i Östtyskland 17 juni 1953


+ 1954 - För första gången högtidlighålls minnet av folkresningen i DDR genom "Tag der deutschen Einheit" i BRD vilket sker årligen fram till och med 1989.


+ 1956 - Olympiska Ryttarspelen i Stockholm avslutas. Sverige tog tre guld.


+ 1972 - En grupp inbrottsmän grips på det demokratiska partiets högkvarter i Watergate-komplexet i Washington D.C., USA: Watergateskandalen inleds.


+ 2005 - Tom Cruise och Katie Holmes har gift sig.


+ 2007 - Proffesorn tare lugnt 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards