Alla inlägg under augusti 2007

Av Anders - 5 augusti 2007 11:30

Denna vecka har jag varit på jobbet 72 timmar å igår jobbadde jag från 08:30 till kl 07:00 idag. Borde finnas någon lag om att man inte får vara så mycket på jobbet :P . Gjorde mig inte så mycket igentligen. Fick jobba jour inatt, eftersom personalen som skulle vara där hade sagt ifrån sig sin rad men det visste ingen om hahaha. Men tack vara att jag gick jouren fick jag vara ledig idag.


Nu äre bara ett jourpass på tisdag sen är jag ledig i en vecka å de lär ju behövas 


Proffesorns Flashback 


+ 1776 - Nordisk urpremiär för Shakespeares Romeo och Julia på Egges Teater i Norrköping.


+ 1858 - Det första telegrammet sänds mellan Europa och Amerika.


+ 1914 - Natten till den 5 augusti går Storbritannien in i första världskriget på de allierades sida.


+ 1915 - tågade tyska trupper in i Warzava


+ 1930 - Föds Neil Armstrong, amerikansk astronaut, den förste människan på månen.


+ 1962 - Dör Marilyn Monroe, amerikansk skådespelerska, Hon han bli 36 år gammal


+ 1964 - Dör Moa Martinson, svensk författarinna.


+ 1968 - Föds Colin McRae, skotsk rallyförare.


+ 2007 - Proffesorn är slut i skallen efter att ha jobbat 72 timmar denna vecka 


Tata 

Av Anders - 3 augusti 2007 10:37

Gick jouren inatt så fick sova men lite trötter är jag ändå så blir att sova lite nu innan de är dags för mitt nästa pass. Vad fast nu känns de jävligt lugnt har inge fest att se fram emot på veckor så jobbet blir lugna puckar


Proffesorns Flashback 


+ 8 - Romerska generalen Tiberius besegrar dalmatinerna vid Bathinus.


+ 1057 - Frederick av Lorraine blir påve under namnet Stefan X.


+ 1492 - Christofer Columbus avseglar från Sevilla, Spanien med de tre skeppen Santa María, Pinta och Niña för att finna den västliga farleden till Indien.


+ 1883 - Nöjesparken Gröna Lund öppnar.


+ 1914 - Tyskland förklarar krig mot Frankrike och Belgien.


+ 1920 - Storbritannien sänder trupper till Irland sedan IRA startat gerillakrig och tagit kontrollen över stora delar av landet.


+ 1924 - Den första Fotbollsallsvenskan startar.


+ 1956 - Volvo Amazon presenteras.


+ 1961 - Världens första flygkapning misslyckas.


+ 1963 - Sveriges första kloster sedan Medeltiden invigs.


+ 1972 - Barnjournalen premiärvisas i tv.


+ 1995 - Friidrotts-VM i Göteborg invigs.


+ 2007 - Proffesorn fortsätter på sitt mastodontschema


Idag fyller Anders Eriksson (Galenskaparna, spelade Roy i "Macken") 51 år. GRATTIS


Tata 

Av Anders - 2 augusti 2007 11:21

Är redan trött och nu går jag snart 25 timmar på 32 timmar baaah. Tror jag antingen kommer bli sjuk efter denna vecka eller så sover jag igenom en hel dag.  Jag minns knappt vad jag gjort de två senaste dagarna på jobbet. Fan går ju runt som en jävla zombie.


Proffesorns Flashback 


+ 1876 - Wild Bill Hickok skjuts ihjäl av Jack "Crooked Nose" McCall.


+ 1914 - Första världskriget: Tyskland besätter Luxemburg och begär fri lejd genom Belgien.


+ 1922 - Dör Alexander Graham Bell, brittisk-amerikansk dövlärare och uppfinnare.


+ 1934 - Adolf Hitler blir tysk Führer och blir därigenom såväl statsöverhuvud som rikskansler.


+ 1982 - Skogsbränder i Småland p.g.a en varm och torr sommar.


+ 1990 - Irak invaderar Kuwait.


+ 1993 - Flera Norrlandsälvar svämmar över på grund av rekordregn


+ 2007 - Proffesorn går runt som en zombie :P


Tata 

Av Anders - 1 augusti 2007 10:25

Denna vecka började för mig med två lediga dagar. Nu har jag ingen ledig dag. Jaha! Jobba 7 utav 7 dagar pusst. Å nu blire lite små tufft schema men jag överlever med tanke på att jag jobbar bara en dag nästa vecka :D


Idag går jag 15-21, imörö går jag 13-08, sen blire hem 7 timmar innan de är dags att åka tillbaka till jobbet å vara där mellan 15-21, Lördag 8-20 och till sist söndag 8-14


Vad säger man, jag hinner iaf kolla på Brage på söndag :D


Proffesorns Flashback 


+ 10 f.Kr.- Föds Tiberius Claudius Nero Germanicus, romersk kejsare


+   1291 - Det schweiziska edsförbundet, ursprunget till dagens Schweiz, bildas.


+ 1593 - Uppsala universitet instiftas (det grundades dock ursprungligen redan 1477).


+ 1744 - Föds Jean-Baptiste de Lamarck, den förste vetenskapsman som lade fram en evolutionsteori.


+ 1759 - Slaget vid Minden under sjuårskriget 1756-1763, där en fransk armé besegras av allierade preussare, britter m.fl


+ 1774 - Joseph Priestley upptäcker syret.


+ 1778 - Den första sparbanken öppnas i Hamburg.


+ 1798 - Slaget vid Nilen utanför Abukir i Egypten, då den franska flottan anfalls och tillintetgörs av den brittiska flottan under Horatio Nelson.


+ 1876 - Colorado blir den 38:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.


+ 1911 - Harriet Quimby blir den första kvinnan i USA att erhålla flygcertifikat.


+ 1914 - Tyskland och Frankrike mobiliserar och Tyskland förklarar krig mot Ryssland.


+ 1919 - Rumänska trupper ockuperar Budapest och gör därmed slut på Béla Kuns kommunistiska republik i Ungern.


+ 1936 - OS i Berlin invigs.


+ 1940 - Karl Gerhards kuplett Den ökända hästa ifrån Troja förbjuds. Den anses för tyskfientlig.


+ 1950 - Leopold III av Belgien abdikerar till förmån för sin son Baudoin.


+ 1960 - Souldrottningen Aretha Franklin går in i en skivstudio för första gången.


+ 1970 - För hemmafruar kostar en tvådagarsresa till Åland 9.90 kronor.


+ 1981 - "Musikvideokanalen" MTV startar i USA.


+ 1987 - Den europeiska varianten av MTV startar (se även 1981 ovan).


+ 2007 - Proffesorn får jobba på sin enda lediga dag denna vecka :/ 

Ovido - Quiz & Flashcards