Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Anders - 21 augusti 2007 10:19

Jag går jour idag sen blire åka upp å jag n0llan så de bara skriker om det å läser någon n0lla detta så ja ni ska vara rädda för mig :P eller inte ;) bara att välja. Inte ork jag välj åt er. Har lyckats byta bort några timmar på lördag andra n0lleveckan så jag kan vara med under sittningen. Får se men försöker även byta bort torsdagen andra veckan så att jag kan vara med under den dagen :D


Här för några dagar sen läste jag om de gamla goda hockey laget Morgårdshammars IF ska nog återuppstå läs om det här


Jag har lånat ut min kamera till PeHå så att han kan ta kort när jag inte är på n0llningen han blir vice kameraman. De är bara han som får använda den när inte jag håller i trådarna (kameran) :P


Proffesorns Flashback 


+ 1772 - 1772 års regeringsform bekräftas.


+ 1808 - Slaget vid Karstula under finska kriget 1808-09, då en svensk styrka på 1 600 man under överstelöjtnant Otto von Fieandt besegras av en rysk styrka på 3 200 man


+ 1810 - Jean Baptiste Bernadotte utses till svensk kronprins


+ 1911 - Mona Lisa stjäls från Louvren i Paris


+ 1921 - Satte simmaren Arne Borg, världsrekord vid simmästerskapen i Oslo


+ 1914 - Slaget vid Tannenberg, tyska framgångar mot Ryssland.


+ 1959 - Hawaii blir den 50:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.


+ 1966 - Essingeleden öppnas i Stockholm.


+ 1968 - Warszawapaktens länder (utom Rumänien) invaderar Tjeckoslovakien och sätter därmed punkt för pragvåren.


+ 1983 - Den filippinske oppositionsledare Beningo Aquino skjuts ihjäl på Manilas flygplats.


+ 1984 - Föds "Alizée" Jacotey,  fransk sångerska.


+ 1991 - Lettland förklarar sig självständigt från Sovjetunionen.


+ 1999 - De återuppförda vallarna vid Vadstena slott invigs.


+ 2007 - Årets n0lla kommer till stan :D Proffesorn får dock leka med dem först imörö


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards