Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av Anders - 30 augusti 2007 15:57

Idag har proffesorn jobbat å städat som en gnu på boendet jihiii...eller inte :P 


Idag ska n0llan på lådbilsrace den börjar klockan 18 på jaxbananen dock samlas ni tidagare som maasarna nog gick igenom igår med er tror jag :P


Fick en n0lla att ta kort igår så jag hoppas att den n0llan skickar dem till mig sen så kan jag lägga upp dem på min hemsida.


Sen har maas proffesorn en överaskning te n0llan idag. Men de får n0llan se på lådbilsracet.


Proffesorns Flashback 


+ 1655 - Warszawa intas av svenska trupper utan motstånd.Karl X beslöt att ingripa för att hindra ryssarna att ta Svenska Livland och Kungen går in i Polen med 16.000 man.


+ 1721 - Freden i Nystad sluts mellan Sverige och Ryssland, vilket avslutar stora nordiska kriget.


+ 1933 - Grundades flygbolaget Air France.


+ 1944 - Intar den röda armén Rumäniens huvudstad Bukarest.


+ 1953 - En polioepedimi i Sverige har krävt fyrtio dödsoffer.


+ 1963 - Öppnas heta linjen mellan Pentagon i USA och Kreml i Moskva.


+ 1967 - Tv-serien Forsytesagan har svensk premiär.


+ 1982 - Den israeliska belägringen av Beirut tvingar PLO att lämna Libanon


+ 1986 - Är Expressen Sveriges största dagstidning med en upplaga på 576 933 exemplar.


+1982 - Föds Andy Roddick, amerikansk tennisspelare.


1991 - Hoppar amerikanen Mike Powell 8.95 i längd och slår sin landsman Bob Beamons 23 år gamla rekord.


+ 2007 - Proffesorn har jobbat


+ 2007 - Nollan är på lådbilsrace 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards