Alla inlägg under augusti 2007

Av Anders - 14 augusti 2007 13:18

Nu börjar jag jobba igen...ska jobba i en vecka innan jag får ha roligt. Hahaha ser redan framemot onsdagen nästa vecka! Ska försöka byta bort mitt torsdagspass nästa vecka mot onsdag eller fredag får se hur det går...


Har också kommit överens med PeHå att han ansvarar för min kamera tills nästa onsdag måste ju få bilder på n0llan första dagen också


Funderar på att köpa en ny kamera en Sony Cybershot W-80 men inte säker


Proffesorns Flashback 


+  Idag är det Marockos Nationaldag


+ 1790 - Freden i Värälä ingås mellan Sverige och Ryssland


+ 1814 - Konventionen i Moss mellan Sverige och Norge som blir grunden för den svensk-norska unionen undertecknas.


+ 1947 - Pakistan blir självständigt från brittiska imperiet. Trots att övergången sker vid midnatt efter detta datum räknar Pakistan den 14 augusti som sin självständighetsdag.


+ 1966 - Föds Halle Berry, amerikansk skådespelare.


+ 1991 - Folketinget godkänner byggandet av en fast förbindelse mellan Malmö och Köpenhamn.


+ 1999 - Det sista brofacket på Öresundsbron läggs på plats. Kronprinsessan Victoria och kronprins Frederik av Danmark möts symboliskt på mitten av bron.


+ 2006 - Ett vapenstillestånd avslutar Israel-Libanon-konflikten. Israels blockad av Libanon fortgår till 8 september.


+ 2007 - Proffesorn jobbar igen efter en veckas ledigt :)


Tata 

Av Anders - 13 augusti 2007 19:32

Såg reklam på svt om ett nytt program. Hjärnstorm, verka apbra. De utsätter personer för olika situationer å ser hur de agerar och då ser de om de agerar med fri vilja eller om de är styrda. Ja ungefär så kan de nog förklaras, tror jag. Uppfatta det så iaf, sen kan ju jag ha fel.


Jag menar ju att vi inte agerar med fri vilja, vi är så grymt styrda, å enligt mig är det strukturer som styr oss sociala och kapitala strukturer. Usch vad jobbigt tänker ni nu. Å ja de är det orkar inte förklara hela tanken  Men enkelt så gör vi saker som gör att vi får belöningar socialt och kapitalt och att vi vill klättra uppåt på den sociala och kapitala stegen men de som är högre upp på stegen vill att vi ska vara kvar där nere där vi är...ja hoppas att ni fattar. Skulle kunna förklara djupare men då blire en hel jävla bok


Tata 

Av Anders - 13 augusti 2007 11:01

Kollade upp vad mitt alviska namn var och de var "Valandil Singollo" Jävligt schysst namn om jag får säga de själv å de får jag ju. Men hade man förväntat sig något annat jag är ju ändå jag å jag är ju bäst ;)


Proffesorns Flashback 


+ 1645 - Freden i Brömsebro.


+ 1899 - Föds Sir Alfred Hitchcock, brittisk filmregissör.


+ 1905 - I Norge hålls folkomröstning om att upplösa unionen med Sverige.


+ 1926 - Föds Fidel Castro, kubansk revolutionär, landets ledare 1959-.


+ 1947 - Föds Margareta Winberg, svensk socialdemokratisk politiker, vice statsminister, 2002-2003.


+ 1961 - Berlinmuren börjar byggas för att stoppa massutvandringen av östtyskar.


+ 1987 - Östen Johansson avgår som ordförande för Journalistförbundet efter kritik mot hans fastighetsaffärer.


+ 2004 - Olympiska sommarspelen 2004 i Aten, Grekland invigs (pågår till 29 augusti).


+ 2007 - Proffesorns sista lediga dag, imörö äre arbete igen. 


Tata 

Av Anders - 12 augusti 2007 13:17

Van 18 kr på lotto den första dagen utav denna 10 veckors period som jag spelar. Så nu äre bara 422 kr kvar innan jag går plus minus n0ll ;)


Drömvinsten här kommer jag :DDD


Tata 

Av Anders - 12 augusti 2007 09:02

Läste i expressen att sossarna går upp å moderaterna ner. Moderaterna stod på 27 % för mig är de 27% för mycket. Hur fan kan de ha så jävla mycket! Jaja


De positiva var att Vänstern å Sossarna inte behöver Miljöparitet som de ser ut nu. Nu äre ju lååååång tid kvar till val. För lång tid :P Inge större illa menat med miljöpartiet. Men ju fler kockar desto sämre soppa eller nått sånt


Proffesorns Flashback


+ Idag är det Internationella ungdomsdagen


+ 1868 - Bahá'ís grundare Bahá'u'lláh förvisas tillsammans med sin familj från Adrianopel i Osmanska riket (Turkiet) till sin slutliga förvisningsort fängelsestaden Akka i nuvarande Israel.


+ 1877 - Thomas Edison får sin uppfinning fonografen att fungera för första gången.


+ 1908 - Den första T-Forden färdig.


+ 1970 - Genom Moskvafördraget erkänner Västtyskland Oder-Neisse-linjen


+ 1981 - IBM släpper sin första PC och ger den namnet IBM 5150.


+ 1983 - En våldsam skogsbrand bryter ut längs järnvägen mellan Hultsfred och Oskarshamn.


+ 2000 - Den ryska atomubåten Kursk förliser i Norra Ishavet.


+ 2004 - Sveriges folkmängd passerar 9 miljoner.


+ 2005 - Sri Lankas utrikesminister Lakshman Kadirgamar mördas av en krypskytt i sitt hem.


+ 2005 - Charlie Norman dör. 


+ 2007 - Proffesorn ska titta på film


Tata

Av Anders - 11 augusti 2007 20:07

Här följer nu ett klipp med timon och pumba stand by me.

Tror jag skrattar ihjäl mig. Rolig som fan är den. Säger bara stackars pumba


Sen några triumph the insult comic dog klipp mitt favvo är Michael Jacksson klippet.


- Micheal Jackson (10 minuter, utanför rättegången)


- Bon Jovi Concert (9 minuter, lite kuriosa - Bon Jovi är stor fan utav Triumph) 


Idol domar (4 minuter, Triumph trackar ner idol domare)


- Idol uttagning. (2 minuter, Triumph utanför idoluttagningen, är inte hela klippet vill ni ha det hör av er till mig)


- 8 mile (8 mile parodi, Kim Basinger är klart bäst, ni fattar när ni ser det)


Finns fler men ni får nöja er med dem, som om inte de skulle räcka :P


Tata 

Av Anders - 11 augusti 2007 18:52

Brage vann med 3-1 mot syrianska så nu leder brage med 8 poäng efter denna omgång leder de med minst 7 poäng till 2:an...Seriesegern här kommer vi och division ett nästa. Sen superettan, sen alsvenskan, sen EUROPA!!! HAHAHA :P


När jag ändå är inne på sport läste jag följande om en idiot som på barmark ska åka Vasaloppet!!! 


Idioter finns det


Tata 

Av Anders - 11 augusti 2007 09:18

Blir inte att åka iväg på seriefinalen. Hitta ingen att åka å kolla på matchen med å örk inte åka till västerås själv...


Proffesorns Flashback 


+ 480 f.Kr - Slaget vid Thermopyle slutar med seger för perserna under Xerxes I. Hans armé krossar en styrka på 300 spartaner och 700 boetier under den spartanske kungen Leonidas I:s befäl. I två dagar står grekerna emot persernas anstormning, men därefter skickas dels boetierna bort, dels förråds spartanerna av Efialtes av Trakis, varpå de slåss till sista man och Leonidas stupar. Efter detta kan perserna invadera Grekland och ockuperar Attikahalvön.


+ 1925 - Föds Rune Andréasson, svensk serietecknare. Mest känd för Bamse.


+ 1968 - Apple records lanseras 


+ 1987 - Alan Greenspan tillträder som ordförande för USAs centralbank.


+ 2000 - En Super Puma störtar då den slagit i bladen i en bergsvägg i samband med en räddningsflygning vid Kebnekaise. Samtliga tre ombordvarande omkommer.


+ 2007 - Proffesorn åker inte och kollar på Syrianska Keburan - Brage, snyfft...


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards