Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Anders - 1 juni 2009 19:37

Här kommer låten nu. Tyvärr inte musikvideon. För den som jag hitta var så jävla krappig så fick bli denna verision.


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 1 juni 2009 11:20

Ska försöka göra en kort sammanfattning över helgen som varit.


Åkte ner på torsdag till förspelet. För er som ännu inte vet vad det är. Är det en studentfest i Kristianstad. Eller som någon sa i kristans stad :P


Det tog väl 8-9 timmar att åka ner om inte jag minns helt fel. Vi åkte lite fel och hamnade i Norge först. Iof stavade byn Norge med j och inte g. Vi han även med att sjunga "U.G.L.Y". En rolig låt. Ska se om jag kan hitta den på tuben så småningom



Väl det nere var det dags för incheckning och ta oss till sovsalen, Vilket var en gymnastikhall. Följande händer (vill påpeka att vi varit där i ca 10-15 min kanske):


Vi pratar om n0llning och sådant. Då vi nämner att faluns n0llor heter blåbär. Jag klämmer ur mig att det vi ska dit polacker som ska få plocka deras blåbär. Hon som visade oss vägen till sovsalen svara något i stil med, "har ni polacker där".


Nej nej vi ska ta dit polacker som får plocka blåbären, svarar jag. Efter jag svarat detta så berättar hon att hon är från polen... Min fråga i detta läga är, hur stor är den sannolikheten. Så där satt jag iaf nivån för resten utav helgen.


Hade även en t-shirt där det stod lite humor om Fritzl, efter det kom det att bli mycket fritzl skämt den här helgen :P



Första dagen var det sen lite häng i puben deras och sen sovdags. Andra dagen hittade vi en A-lagarbänk där vi i Dase satte oss. Sen kom några till, så då bestämdes det att vi skulle hänga under ett kastanjeträd istället. Vilket sedan blev hängplats nr 1 för alla där nere.


Var skattjakt under dagen, vilket Dase inte vann, hur vet jag inte för vi gjorde ju sakerna helt klart bäst. Kanske inte han med så många, men det är kvalite som räknas inte kvantitet ;)


Var sittning på kvällen. Där sjöng jag "massmördare" (för dom som inte vet vad det är så är melodin tagen från carolas evighet, fast med egen text). Den blev populär bland större delen där inne. Men det är ju alltid den delen som inte gillar den som har saker att säga till om :P


Han iaf inte sjunga klart den. Efter det blev det lite kärlek under kastanjeträdet sen mer häng i deras pub.




Tredje dagen. Var väl ungefär som andra. Lite lekar, häng och sittning på kvällen. Där vi sjöng "Fritzl lull" (den som vill ha texten får be om den). Här kom jag igång som satan. Var i mitt ess då och drev med allt å alla :)


Lura bartenderskan att ta följande kort och sen skrek jag. Men ni tar ju inte kort i baren. Dålig humor jag vet men vafan ska man göra :P


Sista dagen blev en lång och varm resa hem. Svettades som grisar i en bil som funkade som bastu. Men han iaf med att sjunga "U.G.L.Y".


Allt som allt en bra helg. Otur att man bara var i sitt ess en dag men jaja :)


Resterande bilder kan ni se på min hemsida www.morgardshammar.tk


Mot framtiden och framåt :)


Ovido - Quiz & Flashcards