Alla inlägg under oktober 2008

Av Anders - 12 oktober 2008 18:22

"Bra sjukvård är bra för hälsan men bra hälsa är inte bra för sjukvården" /Anders Nohrstedt


"Bound to fail and failed to bound" /Anders Nohrstedt

Av Anders - 12 oktober 2008 17:40

Såg alldeles nyss att Orup kommer till ejendahls. Han å Lena PH ska visst ha någon show. Vet inte när. Men man borde åka dit...bara för att.


Nej stora händelserna i framtiden är nästa Söndag, sista hemmamatchen för Brage denna säsong. Å den kan bestämma var Brage spelar nästa säsong. Div 1 säger jag :)


Sen äre Magnus Betner den 22:a som jag ska på. Då blire drag värre. Kanske utgång efter det tillåmed :). Å det är i falun, har ni hört nå sådant va :P


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 11 oktober 2008 10:28

Undra vad som skulle ske med det svenska språket om man tog bort vokalerna. Jag tänkte göra ett test här. Får se hur många som fattar vad som står sen.


"dg tnkt j k tll lgr hndrfmtsj". Nej ni ser det går ju inte speciellt bra. Ni kan ju gissa vad det står där om ni vill. Jag skulle då inte fatta det. Men frågan är om inte vi skulle förstå det ändå efter ett tag. Eftersom då var det enda vi visste om...


Ja det är en mycket fråga som borde skrivas någon bok om som sedan den personen får nobelpris för... Horace (elller vad han heter) här kommer jag ;)


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 10 oktober 2008 13:19

Kom på hur man kan göra kaffe kaffe själv från bara kaffebönorna. Man tar dem i käften, tuggar lite på dem. Samtidigt som man gör det kokar man upp vatten. När bönorna är tillräckligt mosade lägger man de framför tänderna. Sen äre bara att hälla å då funkar tänderna som en sil...


Ja sådant här tänker jag på idag. "Ideerna är många men glaset innehåller inte mer vatten för det!"


Kram mina cyniska vänner  ;)

Av Anders - 9 oktober 2008 13:30

Nu är del 6 utav spritskolan filmad. Den är iväg skickad för redigering. Det lär inte dröja allt för många dagar innan den är tillgänglig att kolla på för allmänheten.


Vill inte berätta allt för mycket om del 6 mer än att det är skräcken som ska blandas...


Idag äre fest, har ni hört nå så konstigt va! Å för första gången på bra länge har jag en ledig helg :)


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 8 oktober 2008 13:21

Jobbar ikväll sen gör jag ett par timmar imöröbitti. Sen äre fest för hela slanten. Jag gissar att jag får förkröka med mig själv som vanligt. Iaf tills folk startar på andra orter men det lär ju först bli vid 19-20 å då har man varit igång iaf 4-5 timmar! Snälla kan inte någon förkröka i tid...


Jaja jag får väl gråta en stund igen, för dagens ungdomar är inte vad det engång varit å nostalgin var bättre förr...


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 6 oktober 2008 09:14

"Om historien lärt oss något, så är det att majoriteten alltid har fel"

/Anders Nohrstedt


"Ondska är den delen utav oss själva som de flesta människor lärt sig att förtrycka" /Anders Nohrstedt

Ovido - Quiz & Flashcards