Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Totalt kaputt

Av Anders - 29 augusti 2007 09:27

Min kamera har dött helt. Präcis när jag ska lämna över den till PeHå igår upptäcker jag hur jävla död den är! Eller ja gick å starta men då hade ju minneskortet sluta funka hahahaha...Blir inga kort igår på Limit, får se om jag kan lösa kamera problemet idag men annars lär jag ha fixat de tills på torsdag. Fan vad tråkigt vill ju se till att n0llan kommer ihåg vad som hänt


Idag äre pajsittning. Jihiiii. De blir spex å annat trevligt.


Proffesorns Flashback


+ Idag är det Slovakiens nationaldag 


+ 1526 - Slaget vid Mohács där ungrarna besegras av de osmanska turkarna, vilket leder till att större delen av Ungern kommer under turkiskt styre.


+ 1533 - Inkan Atahualpa avrättas i Cajamarca av spanjorerna, som samma år intar huvudstaden Cuzco. Han efterträds av ett halvdussin lydregenter och motståndsmän, men ingen med egentlig kontroll över riket. Den siste formelle inkan tillfångatas och halshuggs 1571.


+ 1622 - Slaget vid Fleurus under trettioåriga kriget, där spanska trupper besegrar tyskarna.


+ 1808 - Slaget vid Lappfjärd under finska kriget 1808-1809, där svenskarna besegrar ryssarna.


+ 1862 - Slaget vid Aspromonte, där den italienske frihetshjälten Giuseppe Garibaldi blir tillfångatagen.


+ 1896 - Den kinesiske diplomaten Li Huang Changs kantonesiske kock uppfinner chop suey vid en bjudning i New York.


+ 1901 - Provkörs de nya elektriska spårvagnarna i Stockholm


+ 1912 - Philips Glödlampsfabrik startar sin verksamhet i Eindhoven.


+ 1941 - Finska styrkor intar Viborg under fortsättningskriget.


+ 1943 - Tyskarna genomför en militärkupp i Danmark och undantagstillstånd införs, vilket kommer att råda fram till krigsslutet.


+ 1945 - Vid Nürnbergprocessen offentliggör åklagarsidan listan på anklagade krigsförbrytare.


+ 1949 - Sovjetunionen testar sin första atombomb.


+ 1958 - Föds Michael Jackson, amerikansk popsångare.


+ 1968 - Kronprins Harald av Norge och fröken Sonja Haraldsen gifter sig.


+ 1977 - Kronan devalveras tio procent.


+ 1983 - Finns 11 000 mobiltelefoner anslutna till NMT-systemet i Sverige.


+ 1986 - Kyrkomötet antar en ny psalmbok.


+ 1997 - Kärnvapenkrig bryter ut och utplånar 3 miljarder människor, enligt filmen Terminator 2.


+ 2005 - Orkanen Katrina drog in över USA:s sydkust, med vindstyrkor på nära 70 meter per sekund, och en enorm förödelse. Särskilt drabbade var städerna New Orleans och Biloxi.


+ 2007 - n0llan går på Pajsittning


+ 2007 - Proffesorn festar igen trots att han jobbar imörö


Tata 

 
 
Ingen bild

knattis

29 augusti 2007 15:00

Du o din kamera!! Du får väl fixa en ny lite snabbt, varför vänta? ;)

 
Ingen bild

wallstreet nOllan

30 augusti 2007 01:45

Tja Professorn! Mycket magnifik sång idag må jag säga! :) Borde ta och spela in låten tycker jag :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards