Alla inlägg under november 2007

Av Anders - 21 november 2007 10:58

Fick p-bot idag för att jag stod för nära en busshållsplats å jag var säkert 10 meter ifrån men nädå det måste minst vara 20 meter framför skylten och 5 meter efter! Är ni humma i dövvö!!! visst för att bussen behöver utrymme men det är inte någon jävla lastbil med släp vi pratar om!!!


Å allt för att jag skulle vara snäll å jobba en timme extra, hade jag åkt hem när jag skulle hade jag inte hunnit fått den!!! Så nu hatar jag kapitalisterna igen!!!


Ingen flashback idag tack vara kapitalisterna som finns!!! 

Av Anders - 20 november 2007 08:25

Tänkte åka till mina föräldrar imorgon efter jag gått av mitt Jourpass men blir nog fan inte så, blir nog att åka direkt till Borlänge för att tare lite lugna puckar å se på fussball.


Igår lekte jag hjälpreda, först hjälpte jag en gammal n0lla att städa sen hjälpte jag gammeln0llan att plugga. Fast plugga å plugga jag läste igenom hans papper bara.


Proffesorns Flashback 


+ 1700 - slaget vid Narva, en av den svenska krigshistoriens största segrar.


+ 1719 - I freden i Stockholm sluter Sverige och Hannover. separatfred under stora nordiska kriget.


+ 1917 - Ukraina utropar sig som självständig republik.


+ 1918 - 25 personer omkommer när Ångaren Per Brahe förliser på Vättern.


+ 1935 - Västerbron öppnas för trafik i Stockholm.


+ 1945 - Nürnbergprocessen börjar.


+ 1947 - Prinsessan Elizabeth, blivande Elizabeth II, gifter sig med prins Philip, Storbritannien.


+ 1984 - avger Michael Jackson sina handavtryck på trottoaren utanför Mann’s Chinese Theatre i Los Angeles. Den handskklädde Jackson blir stjärna nr 1 793 på den berömda trottoaren.


+ 1989 - Förenta Nationerna antar konventionen om barnets rättigheter.


+ 2003 - Michael Jackson anhålls efter att ha anklagats för sexuellt otukt med en 12-årig cancersjuk pojke. Husrannsakan görs dessutom i Jacksons bostad. Jackson friges villkorligt efter att ha betalat 3 milj. dollar i borgen.


+ 2007 - Första passet utav ett antal denna vecka drar igång...


Tjingeling 

Av Anders - 19 november 2007 09:58

Jaha då äre min sista lediga dag innan det blir att jobba som en gnu igen...gör 53 timmar på denna vecka varav höjdpunkten är på lördag å söndag när man gör heldagar från 8-20 båda dagarna...men det är mina sista sånna pass jihiiiiiiiii. Vet int hur mycket jag kommer orka å hinna skriva här under denna period


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra ska väl ut en vända snart iaf


Proffesorns Flashback 


+ 1904 – Startade verksamheten i Nordens första kafferosteri, Paulig, i Helsingfors.


+ 1942 – Sovjetryska trupper under general Georgij Zjukov inleder Operation Uranus – motattack vid Stalingrad, som får krigslyckan att vända.


+ 1946 – Sverige blir medlem i FN.


+ 1961 - Föds Meg Ryan, amerikansk skådespelare.


+ 1973 – Kultförklarade TV-serien Fem myror är fler än fyra elefanter har premiär i TV.


+ 1977 – I ett tal i det israeliska Knesset förklarar Anwar Sadat att Egypten är redo att förhandla om ett fredsavtal.


1988 - tilldelas författaren Jan Guillou av Svenska deckarakademien priset för 1988 års bästa kriminalroman för ”I nationens intresse”.


+ 1991 - släpps den engelska prästen Terry Waite och amerikanen Tom Sutherland efter att ha suttit som gisslan i Libanon i över fem år.


+ 2007 - Proffesorn är uttråkad igen, så ovanligt :P 


Tjingeling 

Av Anders - 18 november 2007 15:00

Jaha så blev det som det så ofta kan bli man ska till ett ställe men hamnar utav någon anledning på ett annat ställe. Så kan det gå när inte haspen är på...


Idag har jag bara haft tråkigt å ingen vill leka med mig, stackars lilla mig, ska snart hämta broder tur det


Proffesorns Flashback 


+ 1307 - Skjuter Wilhelm Tell (enligt legenden) av äpplet från sin sons huvud. Sagan är av antingen schweiziskt, norskt, danskt, isländskt eller persiskt ursprung


+ 1911 - införs fri obligatorisk grundskola i Indien av de brittiska myndigheterna.


+ 1912 - Albanien förklarar sig oberoende av Turkiet.


+ 1918 - Lettland förklarar sig oberoende av Ryssland.


+ 1928 - Musse Pigg visas för första gången i den tecknade filmen Steamboat Willie.


+ 1960 - Föds Kim Wilde, brittisk sångerska.


+ 1976 - Spaniens parlament etablerar demokrati efter 37 år diktatur.


+ 1978 - Över 900 medlemmar av sekten People's Temple under ledning av Jim Jones begår kollektivt självmord i Guyanas djungel.


+ 1985 - Den tecknade serien Kalle och Hobbe publiceras för första gången i ett antal amerikanska dagstidningar.


+ 2003 - Kraschade en Super Puma i havet under en räddningsövning vid Rörö utanför Göteborg. 6 av de ombordvarande 7 omkom.


+ 2005 - Brand i den för reparationer avstängda delen av Katarina södra skola i Stockholm.


+ 2006 - Tom Cruise och Katie Holmes gifter sig


+ 2007 - Proffesorn har tråkigt


Tjingeling 

Av Anders - 16 november 2007 08:48

Igår blev det inte så många kort tagna glömde bort att ta kort på kåren så har i princip bara från förfesten så nu behöver ni inte gnälla på korten iaf


Sen igår på kåren så kom två tjejer fram till mig å en gnällde på att jag ignorerar henne (vem fan ignorerar jag inte) å sa att nu kommer du skriva om två tjejer som kom fram till dig på kåren i din blogg...Så här har vi det, hoppas att jag beskrev händelsen bra :P


Jag undrar vilka som läser detta verkar vara fler än jag tror, jag förstår inte varför folk som inte verkar ha så mycket för mig läser detta...Om jag irriterar er så mycket så sluta läs!!! 


Sen till alla som vet vad en specifik sak handlar om så behöver jag hjäääääääääälp, kan jag inte få en frivillig. Bara för en kort stund så att jag blir av med mitt problem :DDD


Sen till sist idag fyller jag 26 år!!! GRATTIS Anders :DDD 


Proffesorns Flashback 


+ 1532 - Den spanske erövraren Pizarro tillfångatar Inka-kejsaren Atahualpa.


+ 1907 - Oklahomaterritoriet blir USA:s 46:e delstat.


+ 1940 - Royal Air Force bombar Hamburg efter en tysk attack mot Coventry två dagar tidigare.


+ 1940 - Tredje rikets militär påbörjar en blockad av Warszawas ghetto.


 + 1944 - Tabloidtidningen Expressen utkommer med sitt första nummer, och därmed inleds utvecklingen av den moderna riksspridda svenska kvällstidningen.


+ 1945 - UNESCO bildas då deras konstitution undertecknades.


+ 1965 - Sovjetunionen avfyrar en raket med rymdsonden Venera 3 mot Venus.


+ 1973 - NASA avfyrar en raket med Skylab 4 från Cape Canaveral, Florida.


+ 1989 - Sammetsrevolutionen i Tjeckoslovakien inleds. Den folkliga revolten pågår till 29 december, då den kommunistiska ledningen lämnar över makten till en demokratiskt vald regering.


+ 2000 - Bill Clinton besöker Vietnam som första USA-president efter Vietnamkriget.


+ 2007 - Proffesorn fyller 26 år!!!


Tjingeling 

Av Anders - 15 november 2007 09:49

Skulle gjort ett byte idag på jobbet så att jag slutade 15 men han har fått magsjuka, så jag måste jobba till 21 ändå. Fyfaaaaan...känns hela jävla dagen förstörd, kommer ju inte bli effektiv idag på jobbet kan jag säga...


Jag som ville festat med polarna idag 


Nej blir ingen Flashback idag...Örk inget nu!!!

Av Anders - 14 november 2007 17:15

Idag var det dags, gick av passet klockan 08:30, sen fara till borlänge. Äta mat, gjorde alldeles för mycket jäkla mat. Efter maten begav mig jag å gammelmannen till Systembolaget där hände ett par roliga saker, först ut (vilket även var det roligaste utav roligheterna) så fastnade jag mellan ingångs grindarna eller vad man ska kalla det för så vakten fick gå runt så att de öppnades igen, det var härligt det, synd att man inte hade kameran med sig :)


Det andra var att kassörskan sa till mig "vad du ser glad ut" :) ...Haha ja det var en härlig tid där på systembolaget :)


Proffesorns Flashback 


+ 1889 - Nellie Bly, amerikansk journalist, reser iväg från New York för att slå Phileas Foggs fiktiva rekord att resa jorden runt på 80 dagar, som det berättas i Jules Vernes klassiska roman.


+ 1917 - Inleddes en revolutionär storstrejk i Finland.


+ 1922 - Föds Boutros Boutros-Ghali - f.d generalsekreterare i FN


+ 1931 - vägrar president Hindenburg att ta emot en nazistisk delegation som anländer till den tyska riksdagen.


+ 1934 - Föds Kurt Hamrin, svensk fotbollsspelare.


+ 1935 - Parlamentsval hålls i Storbritannien.


+ 1940 - Coventry i England förstörs genom ett omfattande bombanfall utfört av tyska Luftwaffe.


+ 1941 - Det brittiska hangarfartyget Ark Royal sänks av den tyska u-båten U-81.


+ 1960 - OPEC (Organization of the Petroleum Exporting Countries) bildas.


+ 1970 - Gösta Bohman väljs till ordförade i Moderata samlingspartiet efter Yngve Holmberg.


+ 1972 - Föds Tilde de Paula, svensk programledare.


+ 1973 - Anne, prinsessa av Storbritannien gifter sig med kapten Mark Phillips.


+ 1978 - får Björn Borg och Ingemar Stenmark för andra gången Svenska Dagbladets guldmedalj. Det är första gången någon erövrar medaljen två gånger.


+ 1984 - slutar svenska myntverket tillverka femöringar.


+ 2007 - Barnboksförfattaren Astrid Lindgren skulle ha fyllt 100 år.


+ 2007 - Proffesorn är på systembolaget å får uppleva det ena å det andra 


Tjingeling 

Ovido - Quiz & Flashcards