Alla inlägg den 3 november 2007

Av Anders - 3 november 2007 10:28

Måste bara lägga upp denna låt, den går rätt mycket just nu hemma hos mig :) Matchbox Twenty är jävligt bra synd att inte så många här i Sverige känner till dem.

Av Anders - 3 november 2007 10:09

Var till rusta igår å då gick jag in i vitvaruavdelningen å vad får jag se där. Jo där har någon smart person fått för sig att där ska vi ha chipsen! Va? Varför ha dem därblir man sugen på chips när man ska handla sig en tvättmaskin??? Inte jag iaf :P


Å sen till Idol...Nu kan jag sluta titta helt på det för både Evlina å Sam är borta, å de var ju de enda som hade skön röst de andra låter ju som vem som helst!


Idag ska jag gå till systemet inte för att jag ska handla något men ska göra folk sällskap, behöver även röra på mig lite känner jag :)


Proffesorns Flashback


+ 361 - Dör Constantius II, romersk kejsare 337-361.


+ 1839 - Det första Opiumkriget bryter ut.


+ 1918 - Kungadömet Österrike-Ungern bryter samman.


+ 1918 - Polen deklarerar sin självständighet från Ryssland.


+ 1928 - Musse Pigg (Mickey Mouse) den första tecknade filmen med synkat ljud har premiär, med Walt Disney som Musse Pigg.


+ 1930 - Efter en militärkupp blir Getúlio Vargas ny president i Brasilien.


+ 1931 - Scoutkåren Mälarscouterna bildas i en källarlokal i Ålsten.


+ 1942 – Tyska Afrikakåren under generalfältmarskalk Erwin Rommel retirerar.


+ 1957 - Sovjetunionen skickar upp Sputnik II med hunden Lajka som passagerare.


+ 1963 - Tv-programmet Drop-In med The Beatles som gästartister sänds i Sveriges Television.


+ 1972 - släpper den östtyska regeringen över 30 000 politiska fångar.


+ 1982 - vinner Raul Alfonsins radikalparti en betryggande seger vid valen i Argentina med 45 procent av rösterna. Oppositionen, peronistpartiet, får bara 25 procent.


+ 2005 - Inträffade ett grovt värdetransportrån rum på motovägen vid Stenungsund, där en värdetransportbil blev fullständigt söndersprängd.


+ 2007 - Proffesorn ska till systemet


Idag fyller Dolph Lundgren 50 år! GRATTIS!


Tata

Ovido - Quiz & Flashcards