Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Slätstruken melodifestival

Av Anders - 21 februari 2009 21:24

Melodifestivalen har dragit till leksand och inte har det blitt mycket bättre där heller tyvärr. Det har ju inte blitt sämre heller. Allt känns så mediokert i år, inget speciellt bra å inget speciellt dåligt heller. Det enda som varit redigt kasst är ugglas. Inte låten utan hon förstörde låten. Bäst måste jag nog säga fortfarande är Emilias låt eller Lilli och Sussis låt. Lilli och Sussis låt är den som fastnat i skallen på mig utav de låtar som varit


Vad gäller leksands tävlingen så kan jag väl igentligen inte heller klaga på de låtar som gick vidare. Även om det vore roligare att Red fox gått vidare än EMD. Rätt skönt gung i den Red fox låten. Påminde dock om någon annan låt som jag inte kan komma på vad den heter.


Iof tycker jag det är väldigt många låtar i år som påminner om andra låtar. Kanske varit så tidigare år också bara att jag inte tänkt på det då.


Sen undrar jag hur den där juryn tänker. De har valt Ugglas, Amy och hon som sjöng Alla (kommer inte ihåg vad hon hette). Amy kan jag väl köpa (Inte för att jag var så förtjust i låten) men de andra. Nja skulle inte tro det. Gillar dock juryn, även om de inte tycker som jag. Men det lägger till en aspekt till som tycker om.


Kan ju hoppas att någon låt fastnar ordentligt. Annars får jag spela Lilli och sussis låt eller emilias låt ett antal gånger för mycket så att man kan minnas någon iaf :P


Tillsist varför ska det röstas så många gånger de får ju inte in fler röster än tidigare, tror folk tycker det är drygt med de här systemet det gör iaf jag.


Kram mina cyniska vänner ;)

 
 
Elin

Elin

22 februari 2009 20:16

Håller med om att det är riktigt tråkigt i år. Orkar nästan inte ens engagera mig

http://tribute.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards